|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEYMA AKKAYA DEVİREN (sadeviren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Fen Eğitiminde Astronomi ile ilgili konularda bilgi sahibi olarak, astronomi tarihi ve konu ile ilgili kavram yanılgılarını ve literatürde geçen güncel araştırmaları tanıtmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fen Eğitiminde astronomi ile ilgili oluşabilecek kavram yanılgılarını anlayabilir. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tarih boyunca ortaya atılan astronomi fikirlerini karşılaştırabilir |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanı ile ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi tartışır. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Astronomik kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Evrenin genel yapısını tanır. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Astronomi ile ilişkili kanunları bilir ve formülize edebilir |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Evrenin oluşum teorilerini yorumlayabilir. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır; bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fen Eğitiminde astronomi ile ilgili oluşabilecek kavram yanılgıları Evrenin oluşumu teorileri. Tarih boyunca ortaya atılan astronomi fikirleri Astronominin tarih içindeki gelişimi. Astronomik kavramları. Astronomi ile ilişkili kanunlar. Evrenin genel yapısı. Günümüz uzay araştırmaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders İçeriği Hakkında Bilgilendirme | Anlatma Yöntemi |
2 | Astronomi Tarihi | Anlatma Yöntemi Kavram Haritası |
3 | Evren ve Evren Modelleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Galaksiler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Güneş Sistemleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Astronominin Tarihsel Gelişimi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Fen Eğitimi Alanında Astronomi Üzerine yapılan Çalışmalar | Anlatma Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fen Eğitimi Alanında Astronomi Üzerine yapılan Çalışmalar | Anlatma Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
10 | Fen Eğitimi Alanında Astronomi Üzerine yapılan Çalışmalar | Anlatma Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
11 | Fen Eğitimi Alanında Astronomi Üzerine yapılan Çalışmalar | Anlatma Kaynak Tarama Makale Eleştirisi |
12 | Karadelikler | Anlatma Soru Cevap |
13 | Ayın Evreleri | Anlatma Soru Cevap |
14 | Haberleşme Uyduları | Anlatma Soru Cevap |
15 | Astronomi konuları üzerinde oluşan kavram yanılgıları | Kaynak Tarama Soru Cevap Anlatma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İlk Çağlardan Günümüze Astronomi Tarihi, Yavuz Unat | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Akıllı Tahta, Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |