|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSKENDER MUZ (iskender.muz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Fen bilimleri eğitimi programında yer alan temel fizik kavramlarını gözden geçirme ve bu kavramlara ilişkin kavram yanılgılarını inceleyip üst düzey kavramsal anlama geliştirebilmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Düzenli ve sistemli çalışma alışkanlığı kazanmak |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanı ile ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi tartışır. PÇ-6 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. PÇ-7 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Bilimsel sonuçlara varırken doğa yasalarını ve araştırma yollarını öğrenmek |
PÇ-5 Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. PÇ-9 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Fen alanındaki olguları, kavramları, ilkeleri, kuramları ve yasaları anlayıp uygulamak. |
PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. PÇ-11 Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kavramsal anlamanın önemi ve fizik kavramları ile ilgili kavramsal yapılar Bir ve iki boyutta hareket ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Hareket yasaları ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-I Hareket yasaları ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-II Enerji ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-I Enerji ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-II İş ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Momentum ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Denge ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Basınç ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Dalga hareketi ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Ses dalgaları ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Isı ve sıcaklık ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Grup sunumları ve dersin genel değerlendirmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kavramsal anlamanın önemi ve fizik kavramları ile ilgili kavramsal yapılar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Bir ve iki boyutta hareket ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Hareket yasaları ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-I | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Hareket yasaları ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-II | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Enerji ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-I | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Enerji ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-II | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
7 | İş ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Momentum ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Denge ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Basınç ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Dalga hareketi ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Ses dalgaları ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Isı ve sıcaklık ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Grup sunumları ve dersin genel değerlendirmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Fiziğin Temelleri-I (2013). Halliday, D. & Resnick, R. çev. B. G. Akınoğlu & H. M. Alev, Palme Yayıncılık: Ankara. Sears ve Zemasky’ nin Üniversite Fiziği (2013). | |
2 | Fizikte Kavram Yanılgıları (2017). B. Güneş (ed.) Palme Yayıncılık: Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
- |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 1 | 40 | |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 1 | 60 | |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 60 | 60 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 187 |