Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / FEN 517 - FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: FEN 517 Adı: FEN EĞİTİMİNDE FİZİK KAVRAMLARI VE ÖĞRETİMİ I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İSKENDER MUZ (iskender.muz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Fen bilimleri eğitimi programında yer alan temel fizik kavramlarını gözden geçirme ve bu kavramlara ilişkin kavram yanılgılarını inceleyip üst düzey kavramsal anlama geliştirebilmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Düzenli ve sistemli çalışma alışkanlığı kazanmak PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanı ile ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi tartışır.
PÇ-6 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
PÇ-7 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Bilimsel sonuçlara varırken doğa yasalarını ve araştırma yollarını öğrenmek PÇ-5 Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Fen alanındaki olguları, kavramları, ilkeleri, kuramları ve yasaları anlayıp uygulamak. PÇ-1 Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Fen Bilgisi eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir; bu bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-11 Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kavramsal anlamanın önemi ve fizik kavramları ile ilgili kavramsal yapılar Bir ve iki boyutta hareket ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Hareket yasaları ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-I Hareket yasaları ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-II Enerji ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-I Enerji ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-II İş ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Momentum ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Denge ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Basınç ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Dalga hareketi ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Ses dalgaları ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Isı ve sıcaklık ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Grup sunumları ve dersin genel değerlendirmesi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kavramsal anlamanın önemi ve fizik kavramları ile ilgili kavramsal yapılar Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
2 Bir ve iki boyutta hareket ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
3 Hareket yasaları ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-I Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
4 Hareket yasaları ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-II Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
5 Enerji ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-I Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
6 Enerji ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi-II Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
7 İş ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Momentum ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
10 Denge ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
11 Basınç ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
12 Dalga hareketi ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
13 Ses dalgaları ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
14 Isı ve sıcaklık ile ilgili kavramlar ve bu kavramlara ilişkin öğrenci fikirlerinin incelenmesi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
15 Grup sunumları ve dersin genel değerlendirmesi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Fiziğin Temelleri-I (2013). Halliday, D. & Resnick, R. çev. B. G. Akınoğlu & H. M. Alev, Palme Yayıncılık: Ankara. Sears ve Zemasky’ nin Üniversite Fiziği (2013).
2 Fizikte Kavram Yanılgıları (2017). B. Güneş (ed.) Palme Yayıncılık: Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
-

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer 1 40
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 1 60
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 1 3
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 40 40
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 60 60
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 187