| Kodu: FEN 802 |
Adı: UZMANLIK ALAN DERSİ |
Teorik+Uygulama: 4+0 |
AKTS: 6 |
|
| Sınıf/Yarıyıl |
2 / Bahar |
| Ders Düzeyi |
Yükseklisans |
| Ders Türü |
Zorunlu |
| Bölümü |
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) |
| Ön Koşul Dersleri |
Yok |
| Öğretim Sistemi |
Örgün |
| Ders Süresi |
14 Hafta |
| Öğretim Elemanı |
İSKENDER MUZ (iskender.muz@nevsehir.edu.tr) |
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEYMA AKKAYA DEVİREN, EMEL ATLI, MAHMUT POLAT, DAVUT SARITAŞ, |
| Öğretim Dili |
Türkçe |
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj |
Yok |
| Dersin Amacı |
| Dersin amacı, öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılmasıdır. |
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Tez planı hazırlar. |
PÇ-5 Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
|
Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 |
Uzmanlık alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-8 Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve(ya) liderlik yapar. PÇ-10 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. PÇ-11 Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
|
Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında tez planı hazırlama ve geliştirme, hazırlanan teze ilişkin dönütlerin
verilmesi, öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması süreçleri |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında
tez planı hazırlama ve geliştirme |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
| 2 |
Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında
tez planı hazırlama ve geliştirme |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
| 3 |
Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında
tez planı hazırlama ve geliştirme |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
| 4 |
Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında
tez planı hazırlama ve geliştirme |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
| 5 |
Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında
tez planı hazırlama ve geliştirme |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
| 6 |
Hazırlanan teze ilişkin dönütlerin verilmesi |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
| 7 |
Hazırlanan teze ilişkin dönütlerin verilmesi |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
| 10 |
Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
| 11 |
Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
| 12 |
Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
| 13 |
Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
| 14 |
Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
| 15 |
Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
- |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| - |