Kodu: FEN 802 |
Adı: UZMANLIK ALAN DERSİ |
Teorik+Uygulama: 4+0 |
AKTS: 6 |
|
Sınıf/Yarıyıl |
2 / Bahar |
Ders Düzeyi |
Yükseklisans |
Ders Türü |
Zorunlu |
Bölümü |
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) |
Ön Koşul Dersleri |
Yok |
Öğretim Sistemi |
Örgün |
Ders Süresi |
14 Hafta |
Öğretim Elemanı |
İSKENDER MUZ (iskender.muz@nevsehir.edu.tr) |
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEYMA AKKAYA DEVİREN, EMEL ATLI, MAHMUT POLAT, DAVUT SARITAŞ, |
Öğretim Dili |
Türkçe |
Sınıf Dışı Uygulama/Staj |
Yok |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Tez planı hazırlar. |
PÇ-5 Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
|
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 |
Uzmanlık alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-8 Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve(ya) liderlik yapar. PÇ-10 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. PÇ-11 Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
|
Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında tez planı hazırlama ve geliştirme, hazırlanan teze ilişkin dönütlerin
verilmesi, öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması süreçleri |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında
tez planı hazırlama ve geliştirme |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
2 |
Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında
tez planı hazırlama ve geliştirme |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
3 |
Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında
tez planı hazırlama ve geliştirme |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
4 |
Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında
tez planı hazırlama ve geliştirme |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
5 |
Tez danışmanının sorumluluğu ve gözetiminde, öğrencinin yüksek lisans programını tamamlama safhasında
tez planı hazırlama ve geliştirme |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
6 |
Hazırlanan teze ilişkin dönütlerin verilmesi |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
7 |
Hazırlanan teze ilişkin dönütlerin verilmesi |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
10 |
Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
11 |
Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
12 |
Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
13 |
Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
14 |
Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
15 |
Öğrencinin uzmanlık alanıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılması |
Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi İkili Çalışma Grup
Çalışması Beyin Fırtınası |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
- |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
- |