|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (İNGİLİZCE) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ABDULLAH ÖZDAĞ (abdullahozdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ABDULLAH ÖZDAĞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Background of recent events with historical perspective, its evaluation and effects |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel kavramları öğrenme becerisi kazanmak |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Tarihsel olayları analiz etme yeteneği kazanma. |
PÇ-8 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Uluslararası İlişkilerdeki olayları kavramak ve analiz etme becerisine sahip olmak. |
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-16 Türkiye ve Dünya tarihinin yanı sıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
To teach to students what is political history and differences from other disciplines of history. To provide to develop a different perspective about current events. To gain the skills to assess the political history as holistic and comprehensive | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, dersin önemi ve kapsamının anlatılması | Yüz yüze, sözel anlatım |
2 | Temel kavramlar devlet, siyasi tarih, ulus, uluslararası ilişkiler,antik çağ-modern çağ. | Yüz yüze, sözel anlatım |
3 | İmparatorluklar: Mezopotamya ve Mısır uygarlıkları, Roma İmparatorluğu, Antik Çin İmparatorlukları ve Moğollar | Yüz yüze, sözel anlatım |
4 | Avrupa Genel tarihi ve önemi Roma Sonrası Avrupa Avrupa Feodal Sitemi | Yüz yüze, sözel anlatım |
5 | Avrupada din savaşları Rönesans ve reform Hareketleri coğrafi keşifler | Yüz yüze, sözel anlatım |
6 | Avrupa devletler sisteminin ortaya çıkmaya başlaması 30 yıl savaşları ve sonuçları, westphalia barışı, dönemin Avrupa monarşiler | Yüz yüze, sözel anlatım |
7 | 17. yüzyıldaki önemli gelişmler | Yüz yüze, sözel anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fransız devrimi devrimin nedenleri ve sonuçları yayılan milliyetçilik | Yüz yüze, sözel anlatım |
10 | Napolyon savaşları 1815 Viyana Konferansı ve Güç dengesi sistemi | Yüz yüze, sözel anlatım |
11 | ABDnin kuruluşu, izolasyonizmi ve genişlemesi ABD iç savaşı ve sonuçları | Yüz yüze, sözel anlatım |
12 | 19. yüzyılda Osmanlı, Avrupa devletler sistemine dahli ve yaşadığı büyük savaşlar | Yüz yüze, sözel anlatım |
13 | Avrupada 1838 ve 1848 devrimleri İtalyan ve Alman ulusal birlikleri bozulmaya başlayan denge | Yüz yüze, sözel anlatım |
14 | Batı dışı dünyanın 19. yüzyıldaki durumu sömürgelerin yönetimi sorunu köle ticareti ve emperyalizm | Yüz yüze, sözel anlatım |
15 | Genel Değerlendirme | Yüz yüze, sözel anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Jonathan Holslog, A Political History of the World, Pelican Book. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Textbook |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 1 | 6 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |