|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (İNGİLİZCE) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ABDULLAH ÖZDAĞ (abdullahozdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ABDULLAH ÖZDAĞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
to understand and assess economic and political developments of 19th and 20th centuries |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Osmanlı siyasal hayatını ve sosyal yapısını kavrama ve analiz etme |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Osmanlı tarihini analiz etme ve uluslararası sistemin tarihsel işleyişini kavrama |
PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Osmanlı siyasal ve sosyal hayatı bağlamında güncel uluslararası ilişkileri değerlendirmek. |
PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
This course focus on the political and economic changes seen From the classical period (15th And 16th century) to the early 20th century and their effects of the Ottoman State. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, dersin önemi ve kapsamının anlatılması | Yüz yüze, sözel anlatım |
2 | Osmanlı siyasal ve sosyal hayata dair kavramlar | Yüz yüze, sözel anlatım |
3 | Klasik Dönem Osmanlı Tarihi | Yüz yüze, sözel anlatım |
4 | Osmanlı Gerileme Dönemi siyasi ve sosyal nedenleri | Yüz yüze, sözel anlatım |
5 | 18. yüzyıl Osmanlı siyasi hayatı (III. Ahmed, I. ve Mahmud) | Yüz yüze, sözel anlatım |
6 | 18. yüzyıl Osmanlı siyasi hayatı (I. Abdulhamit ve III. Selim) | Yüz yüze, sözel anlatım |
7 | 19. Yüzyılın ilk yarısı Osmanlı siyasi (III. Selim, II. Mahmut ve Abdülmecit) | Yüz yüze, sözel anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | 19. yüzyılın ikinci yarısı Osmanlı siyasi hayatı (Abdulaziz ve II. Abdulhamit) | Yüz yüze, sözel anlatım |
10 | 20. yüzyıl Osmanlı Siyasi hayatı(1900-1922) | Yüz yüze, sözel anlatım |
11 | 18. yüzyıl Osmanlı sosyal hayatı ve reform faaliyetleri (Lale Devri) | Yüz yüze, sözel anlatım |
12 | 18. yüzyıl reform faaliyetlerinin sosyal ve ekonomik etkileri | Yüz yüze, sözel anlatım |
13 | 19. yüzyıl Osmanlı reform hareketlerinin siyasal ve sosyal alandaki etkileri | Yüz yüze, sözel anlatım |
14 | 19. ve 20. yüzyıl Osmanlı reform hareketlerinin analiz edilmesi | Yüz yüze, sözel anlatım |
15 | Genel değerlendirme | Yüz yüze, sözel anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İsmail Hakkı Uzun Çarşılı, Osmanlı Tarihi I-VI | |
2 | Halil İnalcık, Devlet-i Aliyye | |
3 | İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı | |
4 | Bernard Lewis, Modern Türkiye'nin Doğuşu | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Textbook |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 3 | 10 | 30 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |