|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (İNGİLİZCE) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ABDULLAH ÖZDAĞ (abdullahozdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ABDULLAH ÖZDAĞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Assessment of official documents |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uluslararası ilişkileri analiz edebilmek |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
|
DÖÇ-2 | Orijinal belgeleri okuyabilme becerisi kazanmak |
PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. |
|
DÖÇ-3 | Yeni kavramlar ve belgelerle tarihsel olayları analiz edebilmek |
PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ottoman Turkish was written in the Ottoman Turkish Alphabet, a variant of the Perso-Arabic script. This course aims to teach the Ottoman Turkish and to examine the archieve documents, known as the language types of matbu and the Rica, of the Ottoman State on political developments in the Ottoman state and European States. And this course examines that how to look over international policy of the Ottoman State and also Turkey in the 19th and 20th centuries. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Osmanlıca Rika harfler ve kullanımına giriş | Yüz yüze, sözel anlatım |
2 | Rika harflerle cümlelerin okunması. | Yüz yüze, sözel anlatım |
3 | Osmanlıca resmi yazışmalara giriş (Rika yazısı) | Yüz yüze, sözel anlatım |
4 | Osmanlıca yazışmaların Latin harflerine aktarılması ve transkripsiyon kullarının kavranması | Yüz yüze, sözel anlatım |
5 | Osmanlıca yazışmaların (Rika) Latin harflerine aktarılması ve transkripsiyon kullarının kavranması | Yüz yüze, sözel anlatım |
6 | Osmanlıca resmi yazışma türlerinin (diplomatik) okunması ve transkript edilmesi | Yüz yüze, sözel anlatım |
7 | Osmanlı resmi yazışmaların okunması ve analiz edilmesi (Rika yazısı) | Yüz yüze, sözel anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Osmanlı resmi yazışmaların okunması ve analiz edilmesi (Matbu-Rika yazısı) | Yüz yüze, sözel anlatım |
10 | Osmanlı resmi yazışmaların okunması ve analiz edilmesi (Matbu-Rika yazısı) | Yüz yüze, sözel anlatım |
11 | Osmanlı resmi yazışmaların okunması ve analiz edilmesi (Matbu-Rika yazısı) | Yüz yüze, sözel anlatım |
12 | Osmanlı resmi yazışmaların okunması ve analiz edilmesi (Mutbu-Rika yazısı) | Yüz yüze, sözel anlatım |
13 | Osmanlı resmi yazışmaların okunması ve analiz edilmesi (Rika yazısı) | Yüz yüze, sözel anlatım |
14 | Osmanlı resmi yazışmaların okunması ve analiz edilmesi (Rika yazısı) | Yüz yüze, sözel anlatım |
15 | Osmanlı resmi yazışmaların okunması ve analiz edilmesi (Rika yazısı) | Yüz yüze, sözel anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yılmaz Kurt, Osmanlıca Dersleri, Akçağ Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Textbook |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 2 | 1 | 2 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 1 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |