|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (İNGİLİZCE) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ FUAT BİROL (afuatbirol@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
As the sociological aspects of international relations, this course aims to give an ability to insight into the main theories of international relations with the sociological discussions. It is the main objective of this course to analyse relations between actors in the international relations and theoritical and structural aspects of relations between actors in IR with the classical and posmodernist IR theories by evaluating sociological and philosophical analysis. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler uluslararası ilişkiler kavramının ve uluslararası hareketlerin sosyolojik anlamı anlayabilir. |
PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. |
|
DÖÇ-2 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler uluslararası İlişkilerin sosyolojik olarak nasıl inşa edildiğini anlayabilir. |
PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Başarılı olan öğrenciler, devlet- toplum ve uluslararası ilişkiler arasındaki ilişkiler hakkında bilgi edineceklerdir |
PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
The concept of International Relations and and International Security in the context of globalization and regionalization. Security and identity, global system, alternative capitalisms, religious movements. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Neden Uluslararası İlişkiler Sosyolojisi ? | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
2 | Uluslararası Güvenlik nedir ? | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
3 | Uluslararası Güvenlik Yaklaşımları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
4 | Küreselleşme ve Uluslararası Güvenlik | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
5 | Devlet ve Kimlik | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
6 | Uluslararası Sistem ve Ulus Devlet | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
7 | Küreselleşme ve Ulus Devletin Geleceği | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnsan Hakları ve Uluslar Arası Hukuk | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
10 | Küresel Sistem ve Alternatif Kapitalizmler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
11 | Küreselleşme, Güvenlik ve Dini Hareketler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
12 | Güvenlik ve Mikromilliyetçilikler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
13 | Küreselleşme ve Bölgesel Bütünleşme Hareketleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
14 | Uluslararası İlişkiler ve Turizm | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
15 | Göç | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tugba Basaran, Didier Bigo, Emmanuel-Pierre Guittet, R. B. J. Walker, International Political Sociology:Transversal Lines | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Textbook |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 13 | 13 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |