Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / YBD101 - ULUSLARARASI İLİŞKİLER (İNGİLİZCE)

Kodu: YBD101 Adı: FOREIGN LANGUAGE-I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ULUSLARARASI İLİŞKİLER (İNGİLİZCE)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERÇİN ÖZZADE (eozzade@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
To equip students with fundamental skills from Intermediate to Upper-Intermediate level with a focus on IR.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Can use the elementary structures of English grammar. PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Can use the language skills at elementary level. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir.
PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 understand basic words and phrases about himself/herself and immediate environment PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
English grammer, reading, writing, listening and speaking skills, IR language usage.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Verb "to be", possessive adjectives, verbs have/go/live/like, possessive 's, personal information, adjectives, opposite adjectives, the family Lecture, Question and Answer, Individual Study, Group Work,
2 Verb "to be", possessive adjectives, verbs have/go/live/like, possessive 's, personal information, adjectives, opposite adjectives, the family Lecture, Question and Answer, Individual Study, Group Work,
3 Verb "to be", possessive adjectives, verbs have/go/live/like, possessive 's, personal information, adjectives, opposite adjectives, the family Lecture, Question and Answer, Individual Study, Group Work,
4 Verb "to be", possessive adjectives, verbs have/go/live/like, possessive 's, personal information, adjectives, opposite adjectives, the family Lecture, Question and Answer, Individual Study, Group Work,
5 Present Simple "he/she/it", questions and negatives, verbs "come/work/earn/go/play", jobs Lecture, Question and Answer, Individual Study, Group Work,
6 Present Simple "he/she/it", questions and negatives, verbs "come/work/earn/go/play", jobs Lecture, Question and Answer, Individual Study, Group Work,
7 Present Simple "he/she/it", questions and negatives, verbs "come/work/earn/go/play", jobs Lecture, Question and Answer, Individual Study, Group Work,
8 Ara Sınav
9 Present Simple "I/you/we/they", adverbs of frequency, verbs "cook/eat/finish/sing/stay", free time activities Lecture, Question and Answer, Individual Study, Group Work,
10 Present Simple "I/you/we/they", adverbs of frequency, verbs "cook/eat/finish/sing/stay", free time activities Lecture, Question and Answer, Individual Study, Group Work,
11 Present Simple "I/you/we/they", adverbs of frequency, verbs "cook/eat/finish/sing/stay", free time activities Lecture, Question and Answer, Individual Study, Group Work,
12 Present Simple "I/you/we/they", adverbs of frequency, verbs "cook/eat/finish/sing/stay", free time activities Lecture, Question and Answer, Individual Study, Group Work,
13 There is/are, some/any/a lot of, this/that/these/those, things in the house, things in the street, rooms, adjectives for good and bad, adverb+adjective. Lecture, Question and Answer, Individual Study, Group Work,
14 There is/are, some/any/a lot of, this/that/these/those, things in the house, things in the street, rooms, adjectives for good and bad, adverb+adjective. Lecture, Question and Answer, Individual Study, Group Work,
15 There is/are, some/any/a lot of, this/that/these/those, things in the house, things in the street, rooms, adjectives for good and bad, adverb+adjective. Lecture, Question and Answer, Individual Study, Group Work,
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Soars, L., Soars, J., & Hancock, P. (2019). Headway Elementary: Student’s Book. (5th Edition). Oxford: Oxford University Press.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Textbook and other written sources, the internet.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
Online Practice for Midterm 2 8 16
Online Practice for Final 2 8 16
Toplam İş Yükü 90