|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (İNGİLİZCE) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UMUT YUKARUÇ (umutyukaruc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
To learn a foreign language rather than English. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | can mainly understand, speak and use the grammar structure of a second foreign language. |
PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Can improve their presentation and research skills. |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-8 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. PÇ-14 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Can use the selective language in the daily language term. |
PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
In this course, student can elect to learn any foreign languages in the curriculum. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | General information about Russian language. Cyrillic alphabet, it's features. | Lecture, Individual work,Planned teamwork, Skill training, Questions & Answer |
2 | Working with Russian words, written and reading habits of obtaining Russian. Call-words of farewell. | Lecture, Individual work,Planned teamwork, Skill training, Questions & Answer |
3 | Russian phrases in simple questions: What is this? Who is this? Where? "Yes", "No", "is not" giving the meaning of the word. " | Lecture, Individual work,Planned teamwork, Skill training, Questions & Answer |
4 | Sex of Russian names. Terms of masculine and feminine nouns. | Lecture, Individual work,Planned teamwork, Skill training, Questions & Answer |
5 | Sex of Russian names. Gender neutral words. | Lecture, Individual work,Planned teamwork, Skill training, Questions & Answer |
6 | Personal pronouns. | Lecture, Individual work,Planned teamwork, Skill training, Questions & Answer |
7 | Plural in Russian. Used only in the singular and plural words only. | Lecture, Individual work,Planned teamwork, Skill training, Questions & Answer |
8 | Ara Sınav | |
9 | Personal pronouns. Russian words describing the profession. Numbers (from 1 to 10) | Lecture, Individual work,Planned teamwork, Skill training, Questions & Answer |
10 | "B", "Ha" particle, with the use of their names. | Lecture, Individual work,Planned teamwork, Skill training, Questions & Answer |
11 | Possessive pronouns in Russian. Attributes, their names according to the type of shot. | Lecture, Individual work,Planned teamwork, Skill training, Questions & Answer |
12 | Attributes, their names according to the type of shot (continuation) | Lecture, Individual work,Planned teamwork, Skill training, Questions & Answer |
13 | Reported in the colors of Russian adjectives. | Lecture, Individual work,Planned teamwork, Skill training, Questions & Answer |
14 | Adverb | Lecture, Individual work,Planned teamwork, Skill training, Questions & Answer |
15 | Adverb. The difference between their attributes (continued). | Lecture, Individual work,Planned teamwork, Skill training, Questions & Answer |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Coursebook |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |