Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SEMRA ve VEFA KÜÇÜK SAGLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / AİT 101 - HEMŞİRELİK

Kodu: AİT 101 Adı: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü HEMŞİRELİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET KORKMAZ (ahmetkorkmaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türk Bağımsızlık savaşı, Atatürk ilke ve inkılâpları, Atatürkçü düşünce sistemi ve Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler vermek, Türkiye ile Atatürk İlke ve İnkılâpları, Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek, Türk gençliğini vatanı, milleti ve devleti ile bölünmez bütünlük içinde Atatürk İlke ve inkılâpları ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda millî hedefler etrafında birleştirmekti

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İnkılap tarihi ile ilgili kavramları tanımlayabilir PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Osmanlı'nın yıkılış sürecini tartışabilir PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Osmanlı'nın yıkılışı ile I. Dünya savaşı arasında mukayese yapabilir PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öncelikle temel kavramların anlatılmasından sonra Osmanlı Devletinin Yıkılışı ve bu sırada yaptığı ıslahat hareketleri, yeni Türk Devleti’nin Kuruluş aşamaları, Türk İnkılâbının hazırlık dönemi ve Türk İstiklal Savaşı konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersinin içeriği, amacı, temel kavramlar Anlatım, soru ve cevap
2 Osmanlı Devleti’nin toplum yapısı ve yıkılışının sebepleri (İç Sebepler) Anlatım, soru ve cevap
3 Osmanlı Devleti’nin yıkılışının sebepleri (Dış Sebepler) ve 18-19. yüzyıllarda batılı devletlerin Osmanlı Devleti üzerindeki politikaları Anlatım, soru ve cevap
4 Osmanlı Devleti’ndeki yenileşme hareketleri Anlatım, soru ve cevap
5 II. Meşrutiyet Dönemi ve 19. yüzyılda Osmanlı Devleti’ni dağılmaktan kurtarmaya yönelik fikir akımları Anlatım, soru ve cevap
6 Kırım Savaşı, 93 Harbi, 1878 Berlin Antlaşması sonrasında yaşanan gelişmeler ve Trablusgarp Savaşı Anlatım, soru ve cevap
7 Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı’nın başlaması (savaş öncesi durum, savaşın genel sebepleri, bloklaşmalar, savaşın gelişimi, Osmanlı Devleti’nin savaşa girme sebepleri) ve Osmanlı Devleti Anlatım, soru ve cevap
8 Ara Sınav
9 I. Dünya Savaşı’nın Sona ermesi, Mondros Mütarekesi ve bağlı işgaller. Anlatım, soru ve cevap
10 Milli Mücadele için ilk adımlar (Milli Cemiyetler ve Milli Varlığa Düşman Cemiyetler) Anlatım, soru ve cevap
11 Milli Mücadele'nin hazırlık aşaması (İzmir’in İşgali, Mustafa Kemal Paşa’nın Samsuna Çıkışı, Genelge ve Kongreler Dönemi) Anlatım, soru ve cevap
12 Milli Mücadele’nin Meşruiyeti Meselesi ve Misak-ı Milli’nin ilanı Anlatım, soru ve cevap
13 TBMM’nin açılması ve beraberindeki gelişmeler Anlatım, soru ve cevap
14 Kurtuluş Savaşı’ndaki gelişmeler ve cepheler Anlatım, soru ve cevap
15 Kurtuluş Savaşı’ndaki gelişmeler ve cepheler Anlatım, soru ve cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ana Kaynak, Editör Asaf ÖZKAN, Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Erzurum, 2012
2 Ana Kaynak, Editör Cezmi Eraslan, Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi I, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2729 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1690, Eskişehir 2018.
3 Ana Kaynak, KEMAL ATATÜRK, NUTUK, (Bu Günkü Dille Yayına Hazırlayan: Prof. Dr. Zeynep KORKMAZ),Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 1998.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60