|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYNUR KIZILIRMAK (akizilirmak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BAHRİYE KAPLAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavram, kuram, ilke ve yöntemleri inceleyerek, sistemli bir şekilde planlı çalışmayı görev edinerek, ülke gereksinimleri doğrultusunda sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi, tedavi ve rehabilite edilmesinde üstleneceği çağdaş rol ve işlevlerde kullanabilen yaşam boyu eğitimi benimsemiş hemşireler yetiştirebilmektir | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Eğitimle ilgili kavramları açıklayabilir. |
PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır. PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Öğrenme-öğretme ile ilgili kuramları açıklayabilir. |
PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır. PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir. PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Eğitim programında yer alan hedeflerin belirlendiği aşamalı dizileri açıklayabilir. |
PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır. PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir. PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Eğitim ortamında kullanılan araç-gereçleri açıklayabilir. |
PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır. PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir. PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Öğrenme stillerini ve hemşirelikteki önemini açıklayabilir. |
PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır. PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir. PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Eğitim methodlarını tanımlayabilir. |
PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır. PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir. PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 | Grup projeleri yapabilir. |
PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar. PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır. PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, toplumun kalkınmasına katkı sağlayacak etkinlikler düzenler, karar verme süreçlerinde yer alır. PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-8 | Öğretim ve öğrenmeye ilişkin temel kavramları, hemşirelik programında aldığı diğer bilgilerle birleştirip uygulayabilir. |
PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır. PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir. PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-9 | Hemşirenin eğitici rolünün önemini açıklar. |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. PÇ-3 Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilir ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verir. PÇ-5 Mesleki ve toplumsal alanda değişim ajanı olur. PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-10 | Hemşirelik hizmetlerinin geliştirilmesinde hizmet içi programlarını planlayarak uygulayabilir. |
PÇ-4 Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanır. PÇ-9 Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verir. PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-11 | Mevcut hemşirelik eğitimini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar. PÇ-3 Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilir ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verir. PÇ-12 Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine eder. PÇ-13 Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Öğretim ve öğrenme sürecini etkileyen kavramlar ile eğitim yöntem ve teknikleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ara Sınav | |
| 2 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Hacıalioğlu N. (2013). Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri | |
| 2 | Senemoğlu N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PEGEM Yayıncılık. | |
| 3 | Bayat M. (2005). Öğretim süreci ve hemşirelik. Sağlık Bilimleri Dergisi, 14, 66-72. | |
| 4 | Gökkoca ZU. (2001). Sağlık Eğitimi Açısından Temel İlkeler. Sted, 10(10), 371-374. | |
| 5 | Özcan A. (2006). Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim, Ankara. | |
| 6 | Öğretim elemanının ders notları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Dersle ilgili maket ve broşürler, Yazı tahtası, Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 3 | 3 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||