|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HÜRMÜS KUZGUN (hurmuskuzgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
PELİN CALPBİNİCİ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrenciye hemşireliğin tarihsel gelişimi, meslekleşme süreci, hemşirelik kuramları, profesyonel hemşirenin özellikleri, hemşirenin görev, yetki ve sorumlulukları, hemşirelik yasaları ve hemşirelikte etik normlara ilişkin bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hemşireliğin günümüze kadar olan tarihi gelişimini bilir. |
PÇ-1 Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bir meslek olarak hemşireliğin felsefesini ve amaçlarını bilir |
PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hemşirenin yasal sorumluluklarını bilir |
PÇ-3 Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilir ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Hemşirelikte temel deontolojik ilkeleri ve meslek ahlak kurallarını bilir |
PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar. PÇ-3 Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilir ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, hemşirelik tarihine ilişkin bilgiler, hemşireliğin gelişimi, hemşirelikle ilgili yasa ve yönetmelikler, etik kavram ve teorilere yönelik bilgileri içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanıtımı ve amaçları | anlatım |
2 | İlk Çağda Hasta Bakımı | anlatım |
3 | Orta Çağda Hasta Bakımı | anlatım |
4 | Yeni Çağda Hasta Bakımı | anlatım |
5 | Yakın Çağda Hasta Bakımı | anlatım |
6 | Florence Nightingale ve Modern Hemşirelik | anlatım |
7 | Türkiye’de Hemşireliğin Tarihi Gelişimi | anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hemşirelikle İlgili Yasa ve Yönetmelikler | anlatım |
10 | İnsan ve Değeri - İnsan Haklarından Hasta Hakları | anlatım tartışma |
11 | Etik Kavram ve İlkeler | anlatım tartışma |
12 | Hemşirelik Etiği ve Hemşirelikte Etik Kodlar | anlatım tartışma |
13 | Sağlık Hizmetlerinde Etik Sorunlar ve Etik Karar Verme Süreci | anlatım tartışma |
14 | Etik Vaka Analizleri | anlatım tartışma |
15 | Etik Vaka Analizleri | anlatım tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kuçuradi, İ. (1998). İnsan ve değerleri. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu | |
2 | Kuçuradi, İ. (2019). Ahlak, Etik ve Etikler. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu. | |
3 | Şentürk, E. S. (2014). Hemşirelik tarihi. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. | |
4 | Yıldırım-Keskin, A. (2020). Hemşirelikte Etik Yaklaşımlar. Akademisyen Kitapevi | |
5 | Şentürk, E. S. (2013). Meslek Olarak Hemşirelik ve Hemşirelikte Etik İlkeler. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 3 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 10 | 50 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 8 | 1 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |