|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞEGÜL ÖZCAN (aysegulozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZEHRA ÇALIŞKAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere, bir araştırmanın planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve rapor edilmesine ilişkin kavram ve süreçleri kavraması ve uygulamaya dökmesi, kütüphanelerden kaynak tarama, kaynaklardan yararlanma biçimlerini keşfetmesi, yayınlanmış araştırmaları araştırma süreci doğrultusunda okuyabilmesi, kritik edebilmesi ve sonuçlarını kullanabilmesine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 Hemşirelikte araştırmanın önemini açıklayabilir |
PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar. PÇ-3 Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilir ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Toplumun Sağlık sorunlarının ve çözüm yolarının saptanmasında araştırma ilkelerini kullanabilir. |
PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Gereksinim duyulan konuda bir araştırmayı planlayabilir |
PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar. PÇ-3 Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilir ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yapılmış bir araştırmanın bulgularını eleştirel açıdan inceleyebilir |
PÇ-2 Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapar ve yayınlar. PÇ-3 Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilir ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bir araştırmanın planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve rapor edilmesine ilişkin kavram ve süreçleri kavraması ve uygulamaya dökmesi, kütüphanelerden kaynak taramayı kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Programın Açıklanması | Anlatma, açıklama |
2 | Bilginin Kaynağı ve Bilim Araştırmanın Tanımı Hemşirelikte Araştırmanın Önemi Veri ve Özellikleri | Anlatma, açıklama |
3 | Ölçüm İşlemleri ve Ölçekler Nedensel İlişkilerin İncelenmesi | Anlatma, açıklama |
4 | Araştırmada Yapılan Hatalar Araştırmanın Planlanması | Anlatma, açıklama |
5 | Araştırmanın Türleri Araştırmanın Aşamaları | Anlatma, açıklama |
6 | Örnekleme Yöntemleri | Anlatma, açıklama |
7 | Veri Toplama Yöntemleri Anket Yöntemi Gözlem Yöntemi, Deney Planlaması, Klinik Deneyler | Anlatma, açıklama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırmada Etik Kurallar | Anlatma, açıklama |
10 | Konu Seçimi Veri Toplama Aracının Hazırlanması | Anlatma, açıklama |
11 | Seçilen Konuların Tartışılması Anket Hazırlama Gözlem Formu Hazırlama | Anlatma, açıklama |
12 | Veri Toplama Formlarının Tartışılması Verilerin Analiz Edilmesi Tablo ve Grafik Yapımı | Anlatma, açıklama |
13 | Hazırlanan Tablo ve Grafiklerin Yorumlanması | Anlatma, açıklama |
14 | Araştırma Probleminin Tartışılması | Anlatma, açıklama |
15 | Dersin Değerlendirilmesi ile İlgili Tartışma | Anlatma, açıklama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Hemşirelikte Araştırma, İlke Süreç ve Yöntemleri, Editör: İnci EREFE | |
2 | 2. Hemşirelikte Araştırma, Süreç, Uygulama ve kritik, Editör(ler): Semra ERDOĞAN, Nursen NAHCİVAN, Nihal ESİN | |
3 | 3. Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Editör(ler): Veysel SÖNMEZ, Füsun ALACAPINAR | |
4 | 4. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Editör: Kazım ÖZDAMAR | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 4 | 3 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |