|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UMUT YUKARUÇ (umutyukaruc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Küreselleşme ve teknolojik yeniliklerinin son derece yoğunlaştığı, “uluslararası kamuoyu” kavramının önem kazandığı günümüz dünyasında en az geleneksel diplomasi kadar önem kazanan “kamu diplomasisi” ve “yumuşak güç” alanlarında gerekli uzmanlığı sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye'nin dış politikasında yumuşak gücün önemi hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-15 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. PÇ-16 Türkiye ve Dünya tarihinin yanı sıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Uluslararası ilişkilerde güç kavramı üzerine yeterli bilgiye sahip olur |
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Uluslararası sistemdeki büyük güçlerin yumuşak güç stratejileri hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste kamu diplomasisinin kavramları, yaklaşımları, tarihçesi, gelişimi ve propaganda, yumuşak güç, halkla ilişkiler, kültürel diplomasi gibi diğer kavramlarla ilişkileri ve farklılıkları incelenecek, Türk ve diğer ülke kamu diplomasi örnekleri detaylarıyla tartışılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
2 | Kamu Diplomasisinin oluşum ve uygulama basamakları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
3 | Kamu Diplomasisinin Araç ve Yöntemleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
4 | Küreselleşme kapsamında sert güç, yumuşak güç ve akıllı güç | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
5 | Kamu Diplomasisi Uygulama Alanları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
6 | Dünyadaki Kamu Diplomasisi uygulama örnekleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
7 | Türkiye`de Kamu Diplomasisi Aktörleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye’de Kamu Diplomasisi: Devlet Aktörleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
10 | Türkiye’de Kamu Diplomasisi: Devlet Dışı Aktörler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
11 | Türkiye’de Kamu Diplomasisi:Yurtdışında Yaşayan Türkler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
12 | Uluslararası İlişkiler ve Kamu Diplomasisinin Geleceği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
13 | Sunumlar | Tartışma Yöntemi Grup çalışması öğrenci sunumları |
14 | Sunumlar | Tartışma Yöntemi Grup çalışması öğrenci sunumları |
15 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nye Jr., J. S. (2020). Yumuşak Güç, BB101 Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Karadag, Haluk. "Uluslararası İlişkilerde Yeni Bir Boyut: Kamu Diplomasisi." TOBB ETÜ. 2016. K Erzen, Meltem Ünal. Kamu diplomasisi. Derin Yayınları, 2012. Yılmaz, A. N. ve Kılıçoğlu, G. (2018). Yumuşak Güç ve Kamu Diplomasisi Üzerine Akademik Analizler Nobel yayınları. Nye, J. (2005). Dünya Siyasetinde Başarının Yolu, Elips. Akçadağ, Emine (2012) “Dünyada ve Türkiye’de Kamu Diplomasisi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 11 | 33 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |