Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / ULS327 - ULUSLARARASI İLİŞKİLER

Kodu: ULS327 Adı: YUMUŞAK GÜÇ VE KAMU DİPLOMASİSİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı UMUT YUKARUÇ (umutyukaruc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Küreselleşme ve teknolojik yeniliklerinin son derece yoğunlaştığı, “uluslararası kamuoyu” kavramının önem kazandığı günümüz dünyasında en az geleneksel diplomasi kadar önem kazanan “kamu diplomasisi” ve “yumuşak güç” alanlarında gerekli uzmanlığı sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türkiye'nin dış politikasında yumuşak gücün önemi hakkında bilgi sahibi olur PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir.
PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir.
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.
PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir.
PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir.
PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir.
PÇ-9 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir.
PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir.
PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir.
PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-15 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
PÇ-16 Türkiye ve Dünya tarihinin yanı sıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Uluslararası ilişkilerde güç kavramı üzerine yeterli bilgiye sahip olur PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.
PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Uluslararası sistemdeki büyük güçlerin yumuşak güç stratejileri hakkında bilgi sahibi olur PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir.
PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir.
PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir.
PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir.
PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste kamu diplomasisinin kavramları, yaklaşımları, tarihçesi, gelişimi ve propaganda, yumuşak güç, halkla ilişkiler, kültürel diplomasi gibi diğer kavramlarla ilişkileri ve farklılıkları incelenecek, Türk ve diğer ülke kamu diplomasi örnekleri detaylarıyla tartışılacaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
2 Kamu Diplomasisinin oluşum ve uygulama basamakları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
3 Kamu Diplomasisinin Araç ve Yöntemleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
4 Küreselleşme kapsamında sert güç, yumuşak güç ve akıllı güç Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
5 Kamu Diplomasisi Uygulama Alanları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
6 Dünyadaki Kamu Diplomasisi uygulama örnekleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
7 Türkiye`de Kamu Diplomasisi Aktörleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Türkiye’de Kamu Diplomasisi: Devlet Aktörleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
10 Türkiye’de Kamu Diplomasisi: Devlet Dışı Aktörler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
11 Türkiye’de Kamu Diplomasisi:Yurtdışında Yaşayan Türkler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
12 Uluslararası İlişkiler ve Kamu Diplomasisinin Geleceği Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi
13 Sunumlar Tartışma Yöntemi Grup çalışması öğrenci sunumları
14 Sunumlar Tartışma Yöntemi Grup çalışması öğrenci sunumları
15 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Nye Jr., J. S. (2020). Yumuşak Güç, BB101 Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Karadag, Haluk. "Uluslararası İlişkilerde Yeni Bir Boyut: Kamu Diplomasisi." TOBB ETÜ. 2016. K Erzen, Meltem Ünal. Kamu diplomasisi. Derin Yayınları, 2012. Yılmaz, A. N. ve Kılıçoğlu, G. (2018). Yumuşak Güç ve Kamu Diplomasisi Üzerine Akademik Analizler Nobel yayınları. Nye, J. (2005). Dünya Siyasetinde Başarının Yolu, Elips. Akçadağ, Emine (2012) “Dünyada ve Türkiye’de Kamu Diplomasisi

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 11 33
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 1 4 4
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 3 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150