|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ FUAT BİROL (afuatbirol@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere Uluslararası İlişkiler disiplinindeki yeni yaklaşımlar, metotlar ve araştırma programları ile ilgili genel bir bakış açısı sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uluslararası İlişkilerin bir disiplin olarak tarihini ve geleceğini analiz eder |
PÇ-1 Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. PÇ-8 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-15 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Uluslararası ilişkilerde yeni yaklaşımları ve teorileri tanır |
PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Küresel siyaset üzerine çağdaş yazılardaki temel ve yeni analitik varsayımları belirlemek ve değerlendirir |
PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. PÇ-4 Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, Evrim Teorisi ile Uluslararası İişkiler disiplini arasındaki ilişki, Sosyal Ağ Teorisi, Pratik Dönüşü, Büyük Veri ile Başa Çıkma, Biyopolitika ve transhümanizm, blok zinciri teknolojisinin uluslararası sisteme mevcut ve olası etkileri, Uluslararası İlişkiler ’de Deneysel Yöntemler, Karar Verme Süreçlerinin Nörobiyolojisi, Siber uzay, enformasyon savaşları ve Uluslararası İlişkiler disiplinini geleceği konuları ele alınacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse Giriş | Anlatma Yöntemi Öğrenci sunumları |
2 | Uluslararası İlişkiler Tarihini anlamak | Anlatma Yöntemi Öğrenci sunumları |
3 | Küreselleşme Tartışmaları | Anlatma Yöntemi Öğrenci sunumları |
4 | Geleneksel Yaklaşıma göre Uluslararası Güvenlik Realizm ve Liberalizm | Anlatma Yöntemi Öğrenci sunumları |
5 | Geleneksel olmayan Yaklaşıma göre Uluslararası Güvenlik: Konstruktivizm | Anlatma Yöntemi Öğrenci sunumları |
6 | Terörizm | Anlatma Yöntemi Öğrenci sunumları |
7 | Enerji Güvenliği | Anlatma Yöntemi Öğrenci sunumları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kitle İmha Silahlarının Güncel sorunlara Etkisi | Anlatma Yöntemi Öğrenci sunumları |
10 | Uluslararası Göç | Anlatma Yöntemi Öğrenci sunumları |
11 | Ekonomik Güvenlik | Anlatma Yöntemi Öğrenci sunumları |
12 | İnsani Müdahale | Anlatma Yöntemi Öğrenci sunumları |
13 | Çevresel Güvenlik | Anlatma Yöntemi Öğrenci sunumları |
14 | Siber Güvenlik ve blokzinciri teknolojisi | Anlatma Yöntemi Öğrenci sunumları |
15 | Uluslararası Ticaret | Anlatma Yöntemi Öğrenci sunumları |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ramazan, G. (2014). Uluslararası İlişkiler Teorileri. İletişim Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Turan, S., & Köroğlu, N. Ö. (Eds.). (2017). Uluslararası İlişkilerde Güvenlik Kuramları ve Sorunlarına Temel Yaklaşımlar. Transnational Press London. Adler, Emanuel and Vincent Pouliot, eds. 2012. International Practices. Cambridge: Cambridge University Press. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 149 |