Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / TDL102 - ULUSLARARASI İLİŞKİLER (İNGİLİZCE)

Kodu: TDL102 Adı: TURKISH LANGUAGE-II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ULUSLARARASI İLİŞKİLER (İNGİLİZCE)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BURAK BEKEN (burakbeken@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
The aim of this course is to make students comprehend sufficiently the sturucture and process of the language and make them gain the skill of using Turkish correctly as the means of oral and written expression by means of language - idea connection.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 can explain the types of verbal expression in Turkish. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 can explain the types of written expression. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 can express the rules of essay writing. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 can express the rules of essay writing. PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır.
PÇ-13 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
The proper usage of Academic Turkish, writing plan, oral and written composition, coherency and wording; analysis of poem, drama, novel, story, fable, article, essay, autobiography etc.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Oral composition and types Theoretical, discussion, question-answer
2 Conferences, symposia Theoretical, discussion, question-answer
3 Seminars, panel discussions, debates Theoretical, discussion, question-answer
4 Interviews, questionnaires, speeches Theoretical, discussion, question-answer
5 Written composition and types Theoretical, discussion, question-answer
6 Letter, petition, the trial Theoretical, discussion, question-answer
7 Clause, chat, article Theoretical, discussion, question-answer
8 Ara Sınav
9 Criticism, memoir, travelogue Theoretical, discussion, question-answer
10 Biography, reports, minutes Theoretical, discussion, question-answer
11 Novel, the story Theoretical, discussion, question-answer
12 Theatre, poetry Theoretical, discussion, question-answer
13 Rules of Composition Theoretical, discussioRules of Composition n, question-answer
14 Types of speech Theoretical, discussion, question-answer
15 Speech disorders Theoretical, discussion, question-answer
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Türk Dili, Coşkun Ak, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2010
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Textbook and other written sources, the internet.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 4 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 6 18
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60