|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL HİZMETLER VE DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN YANIK (yanik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin, bir disiplin ve meslek olarak sosyal hizmetin bilgi, beceri ve değerlerini kapsayan temel kavramları, sosyal hizmetin tarihsel gelişimi ve meslek elemanı olarak yerine getirmeleri gereken rol ve fonksiyonlarını tanımalarını amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilim ve Meslek Olarak Sosyal Hizmeti Tanımlayabilir. |
PÇ-1 Sosyal hizmetin temel kavramlarının yanı sıra sosyal hizmetin uygulama çerçevesini ve çalışma alanlarını açıklar. PÇ-3 Sosyal hizmetin çalışma alanları ile uygulama çerçeveleri arasındaki ilişkiyi açıklar. PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sosyal Hizmetin Uygulama Alanlarını ve Uygulama Alanındaki Dezavantajlı Grupları Bilebilir. |
PÇ-2 Sosyal hizmet alanı ile ilgili güncel sorunlara sosyal hizmetin kuramları ve uygulama bilgileri ile ilişkilendirerek müdahale eder. PÇ-3 Sosyal hizmetin çalışma alanları ile uygulama çerçeveleri arasındaki ilişkiyi açıklar. PÇ-13 Sosyal hizmet müdahalelerinde disiplinlerarası bir yaklaşımla ekipteki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sosyal Hizmetin Profesyonel Bir Meslek Olarak Ortaya Çıkmasındaki Etkenleri ve Günümüze Kadar Olan Tarihini Öğrenebilir. |
PÇ-1 Sosyal hizmetin temel kavramlarının yanı sıra sosyal hizmetin uygulama çerçevesini ve çalışma alanlarını açıklar. PÇ-3 Sosyal hizmetin çalışma alanları ile uygulama çerçeveleri arasındaki ilişkiyi açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sosyal Hizmetin Müdahale Düzeylerini ve Aşamalarını Öğrenebilir. |
PÇ-2 Sosyal hizmet alanı ile ilgili güncel sorunlara sosyal hizmetin kuramları ve uygulama bilgileri ile ilişkilendirerek müdahale eder. PÇ-3 Sosyal hizmetin çalışma alanları ile uygulama çerçeveleri arasındaki ilişkiyi açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Sosyal Hizmetin Temellerini Oluşturan Bilgi, Beceri ve Değerlerini Öğrenebilir. |
PÇ-1 Sosyal hizmetin temel kavramlarının yanı sıra sosyal hizmetin uygulama çerçevesini ve çalışma alanlarını açıklar. PÇ-2 Sosyal hizmet alanı ile ilgili güncel sorunlara sosyal hizmetin kuramları ve uygulama bilgileri ile ilişkilendirerek müdahale eder. PÇ-3 Sosyal hizmetin çalışma alanları ile uygulama çerçeveleri arasındaki ilişkiyi açıklar. PÇ-8 Sosyal hizmet alanında edindiği bilgileri kullanarak toplumdaki var olan sorunlara yönelik çözüm odaklı çalışmalar ortaya koyar. PÇ-13 Sosyal hizmet müdahalelerinde disiplinlerarası bir yaklaşımla ekipteki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini açıklar. PÇ-24 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyal Hizmet ile ilgili temel kavramlar, uygulama alanları ve sosyal hizmet uzmanının rol ve sorumlulukları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, Dersin İçeriği ile İlgili Genel Bilgilendirme ve Kaynak Tanıtımı | Anlatma Yöntemi |
2 | Sosyal Hizmet ile İlgili Temel Kavramlar, Tanımlar | Anlatma Yöntemi |
3 | Sosyal Hizmetin Odağı, Amaçları, İşlev ve Rolleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Sosyal Hizmet Alanları | Anlatma Yöntemi |
5 | Sosyal Hizmetin Tarihsel Gelişim Süreci | Anlatma Yöntemi |
6 | Sosyal Hizmetin Bilgi Temeli | Anlatma Yöntemi |
7 | Sosyal Hizmetin Bilgi Temeli | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyal Hizmetin Beceri Temeli | Anlatma Yöntemi |
10 | Sosyal Hizmetin Beceri Temeli | Anlatma Yöntemi |
11 | Sosyal Hizmetin Değer Temeli | Anlatma Yöntemi |
12 | Sosyal Hizmetin Müdahale Düzeyleri | Anlatma Yöntemi |
13 | Sosyal Hizmet Müdahale Aşamaları | Anlatma Yöntemi |
14 | Mesleki Rol ve Beceriler | Anlatma Yöntemi |
15 | Genel Tekrar | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Duyan V. (2010). Sosyal Hizmet: Temelleri, Yaklaşımları, Müdahale Yöntemleri. Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayın No: 16. Ankara. | |
2 | Zastrow, C. (2013). Sosyal Hizmete Giriş. (D. Baran Çiftçi, Dü.) Ankara: Nika Yayınevi. | |
3 | Duyan , V., Sayar, Ö. Ö., & Özbulut, M. (2008). Sosyal Hizmeti Tanımak ve Anlamak. Ankara: Öncü Basımevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, tahta, kalem |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |