|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYAL HİZMETLER VE DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN YANIK (yanik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çokkültürcü Sosyal Hizmet dersini alan öğrencilerin, çokkültürcülüğün temelinde bulunan içerme-dışlama ilişkisini, kültürel kimliklerin ve farklılıkların tanınmasını ve bireysel haklara eşlik etmesi öngörülen grup haklarını ve çokkültürcü sosyal hizmetin kuramsal yaklaşımlarını temel bilgi düzeyinde öğrenmiş olmaları amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çokkültürlülük, çokkültürcülük, kültürel çoğulculuk, kültürel birlik ve farklılık gibi temel kavramları öğrenebilir. |
PÇ-1 Sosyal hizmetin temel kavramlarının yanı sıra sosyal hizmetin uygulama çerçevesini ve çalışma alanlarını açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Modernizm, post-modernizm, ulusal egemenlik ve küreselleşme bağlamında çokkültürcü politikaların ve yaklaşımların dönüşümlerini idrak edebilir. |
PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çokkültürcülük ile azınlık ve insan hakları arasında bağlantıları kurabilir. |
PÇ-4 Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak gelişmeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. PÇ-12 Toplumdaki sosyal sorunlara yönelik bireylerin farkındalığını artıracak projeler üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Çokkültürcü sosyal hizmet yaklaşımının temel önermelerini kavrayabilir. |
PÇ-5 Sosyal hizmet alanındaki sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak kanıta dayalı çözüm önerileri sunar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Dünyada ve Türkiye'de çokkültürcü sosyal hizmet uygulamalarına ilişkin bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-9 Hedef gruba yönelik hizmet sunum kalitesini arttırmak için sosyal tekniker olarak birey, grup ve toplumla yaptığı çalışmalarda sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çokkültürlülük, çokkültürcülük ve kültürel çoğulculuk, kültürel farklılıklara duyarlı sosyal hizmet yaklaşımının tarihçesi, dünyada ve Türkiye'de kültürel farklılıklar ve buna yönelik sosyal hizmet uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çokkültürlülük, çokkültürcülük, kültürel çoğulculuk, kültürel birlik ve farklılık gibi temel kavramlar | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
2 | Modernizmin ve ulusal egemenliğin kültürel birlik anlayışı | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
3 | Post-modernizmin ve küreselleşmenin kültürel çoğulculuk iklimi | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
4 | Liberal çokkültürcülük | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
5 | Komiteryan çokkültürcülük | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
6 | İslâmî çokkültürcülük | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
7 | Popülizm ve çokkültürlülük | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çokkültürlülük avantaj mı, dezavantaj mı? | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
10 | Medeniyetler çatışması | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
11 | Medeniyetler ittifakı | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
12 | Çokkültürcü sosyal hizmet yaklaşımları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
13 | Dünyada ve Türkiye'de çokkültürcü sosyal hizmet uygulamaları | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
14 | Küreselleşmenin krizi ve çokkültürlülük | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
15 | Genel Tekrar | Konu Anlatımı, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özge Özgür, Çokkültürcü Sosyal Çalışma, SABEV Yayınları. | |
2 | Fikri Keleşoğlu, Sosyal Hizmet Teori ve Uygulamalarında Çokkültürcülük, (Doktora Tezi) | |
3 | Celalettin Yanık, Dünyada ve Türkiye'de Çokkültürlülük, Sentez Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 5 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |