|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL HİZMETLER VE DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN YANIK (yanik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sosyal inceleme raporu ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-27 Paydaşlar arasında ortak bir sosyal hizmet ve danışmanlık anlayışı oluşturabilmek için ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. PÇ-29 Gelişimsel olarak farklı dönemlerde bulunan bireylerin gereksinimlerine uygun sosyal hizmet ve danışmanlık hizmeti verir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sosyal hizmet uygulamalarında başvuru ve yönlendirmelerde ihtiyaç duyulan yazı türlerini öğrenebilir. |
PÇ-3 Sosyal hizmetin çalışma alanları ile uygulama çerçeveleri arasındaki ilişkiyi açıklar. PÇ-5 Sosyal hizmet alanındaki sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak kanıta dayalı çözüm önerileri sunar. PÇ-9 Hedef gruba yönelik hizmet sunum kalitesini arttırmak için sosyal tekniker olarak birey, grup ve toplumla yaptığı çalışmalarda sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir. PÇ-10 Ele aldığı sorunların çözümüne yönelik olarak kurumlar arasındaki iletişimi yapılandırır. PÇ-13 Sosyal hizmet müdahalelerinde disiplinlerarası bir yaklaşımla ekipteki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. PÇ-14 Sosyal tekniker olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve meslek etik kurallarına uygun davranır. PÇ-27 Paydaşlar arasında ortak bir sosyal hizmet ve danışmanlık anlayışı oluşturabilmek için ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Müdahaleler sonrasında sosyal inceleme raporu yazabilir. |
PÇ-3 Sosyal hizmetin çalışma alanları ile uygulama çerçeveleri arasındaki ilişkiyi açıklar. PÇ-5 Sosyal hizmet alanındaki sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak kanıta dayalı çözüm önerileri sunar. PÇ-8 Sosyal hizmet alanında edindiği bilgileri kullanarak toplumdaki var olan sorunlara yönelik çözüm odaklı çalışmalar ortaya koyar. PÇ-9 Hedef gruba yönelik hizmet sunum kalitesini arttırmak için sosyal tekniker olarak birey, grup ve toplumla yaptığı çalışmalarda sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir. PÇ-13 Sosyal hizmet müdahalelerinde disiplinlerarası bir yaklaşımla ekipteki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. PÇ-14 Sosyal tekniker olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve meslek etik kurallarına uygun davranır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Sosyal inceleme raporu yazımı sonrasında belgenin nasıl korunması ve arşivlenmesi gerektiğini açıklayabilir. |
PÇ-10 Ele aldığı sorunların çözümüne yönelik olarak kurumlar arasındaki iletişimi yapılandırır. PÇ-13 Sosyal hizmet müdahalelerinde disiplinlerarası bir yaklaşımla ekipteki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. PÇ-14 Sosyal tekniker olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve meslek etik kurallarına uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | İş hayatında etkin sunum gerçekleştirebilir. |
PÇ-9 Hedef gruba yönelik hizmet sunum kalitesini arttırmak için sosyal tekniker olarak birey, grup ve toplumla yaptığı çalışmalarda sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir. PÇ-10 Ele aldığı sorunların çözümüne yönelik olarak kurumlar arasındaki iletişimi yapılandırır. PÇ-13 Sosyal hizmet müdahalelerinde disiplinlerarası bir yaklaşımla ekipteki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. PÇ-20 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü iletişim kanallarıyla farklı düzeylerdeki birey, grup ve topluluklarla paylaşır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sosyal Hizmet Uygulamalarında Rapor Yazma Becerilerinin Yeri ve Önemi | Anlatma Yöntemi |
2 | Etkin Yazı Yazmanın Kuralları ve Yazma Süreci | Anlatma Yöntemi |
3 | Resmi Yazı Türleri: Örnekler ve Uygulamalar | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
4 | Sosyal Hizmette Rapor Yazma İlkeleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Raporun Tasarlanması | Anlatma Yöntemi |
6 | Sosyal İnceleme Raporu İnceleme | Anlatma Yöntemi |
7 | Sosyal İnceleme Raporu İnceleme | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyal İnceleme Raporu İnceleme | Anlatma Yöntemi |
10 | Rapor Yazma Çalışmaları | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
11 | Rapor Yazma Çalışmaları | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
12 | Dosyalama ve Arşivleme Süreçleri | Anlatma Yöntemi |
13 | Temel Sunum Becerileri, Sunumun Planlanması ve Sunum Türleri | Anlatma Yöntemi |
14 | Sunum Gerçekleştirme | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
15 | Sunum Gerçekleştirme | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sosyal Hizmet Dergisi, (2017). Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayını | |
2 | Karakuş, B. & Yanardağ, U., (?). Sosyal Hizmette Kayıt ve Raporlama, Nika Yayınevi. | |
3 | Mutlu, E.M., (2020). Dosyalama Arşivleme, Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3967 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 7 | 21 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 7 | 21 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |