|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL HİZMETLER VE DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN YANIK (yanik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, meslek elemanlarının sorumlukları ve meslek etik ilkelerine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sosyal Hizmet Etiği ve Kavramlarını Açıklayabilir. |
PÇ-14 Sosyal tekniker olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve meslek etik kurallarına uygun davranır. PÇ-17 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun olarak davranır. PÇ-18 İlgi, yetenek ve akademik başarıları doğrultusunda sosyal faaliyetlere, mesleki alanlara ve üst öğrenim kurumlarına yönelir. PÇ-22 Birey olarak hak ve sorumlulukları doğrultusunda çalışmalarını organize eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sosyal Hizmet Müdahalelerinde Etik Karar Verme Yöntemlerini Öğrenebilir. |
PÇ-14 Sosyal tekniker olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve meslek etik kurallarına uygun davranır. PÇ-22 Birey olarak hak ve sorumlulukları doğrultusunda çalışmalarını organize eder. PÇ-28 Bireyler problem durumlarıyla karşılaştıklarında etkili çözüm yollarını bularak doğru müdahale yöntemlerini kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Mesleki Sorumluluklarını Açıklayabilir. |
PÇ-9 Hedef gruba yönelik hizmet sunum kalitesini arttırmak için sosyal tekniker olarak birey, grup ve toplumla yaptığı çalışmalarda sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir. PÇ-22 Birey olarak hak ve sorumlulukları doğrultusunda çalışmalarını organize eder. PÇ-27 Paydaşlar arasında ortak bir sosyal hizmet ve danışmanlık anlayışı oluşturabilmek için ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sosyal Hizmetteki Güncel Etik İkilemleri Açıklayabilir. |
PÇ-4 Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak gelişmeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. PÇ-14 Sosyal tekniker olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve meslek etik kurallarına uygun davranır. PÇ-17 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun olarak davranır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Etik, İş Etiği, Sosyal Hizmet Etiği, Sosyal Hizmette Etik Karar Verme, Sosyal Hizmette Mesleki Sorumluluk | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, Ders Tanıtımı | Anlatma Yöntemi |
2 | Temel Kavramlar: Etik, İş Etiği, Sosyal Hizmet Etiği | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
3 | Temel Kavramlar: Etik, İş Etiği, Sosyal Hizmet Etiği | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
4 | Sosyal Hizmet Etiğinde Yaklaşımlar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
5 | Bir Meslek Etiği Olarak Sosyal Hizmet Etiği | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
6 | Bir Meslek Etiği Olarak Sosyal Hizmet Etiği | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
7 | Sosyal Hizmet Mesleğinin Değerleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uygulamada Mesleki Etik Sorunlar ve İkilemler | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
10 | Uygulamada Mesleki Etik Sorunlar ve İkilemler | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
11 | Sosyal Hizmette Etik Karar Verme | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
12 | Sosyal Hizmette Etik Karar Verme | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
13 | Sosyal Hizmette Mesleki Sorumluluk | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
14 | Sosyal Hizmette Mesleki Sorumluluk | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Artan, T. (2020). Sosyal Hizmet Etiği, Nika Yayınevi, Ankara. | |
2 | Frederic G. Reamer. Sosyal Hizmet Etiği ve Değerleri, Nika Yayınevi, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |