|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SOSYAL HİZMETLER VE DANIŞMANLIK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | OSMAN YANIK (yanik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencinin, sosyal hizmet alanlarından adli sosyal hizmet uygulamaları hakkında bilgi sahibi olması, adli sosyal hizmet uzmanının rol ve sorumluluklarına yönelik bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Adli sosyal hizmetin kapsamını özümseyerek adli sosyal hizmet uzmanının konumunu tanımlayabilir. |
PÇ-2 Sosyal hizmet alanı ile ilgili güncel sorunlara sosyal hizmetin kuramları ve uygulama bilgileri ile ilişkilendirerek müdahale eder. PÇ-4 Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak gelişmeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. PÇ-13 Sosyal hizmet müdahalelerinde disiplinlerarası bir yaklaşımla ekipteki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Adli sosyal hizmet uzmanının görev ve sorumluluklarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Sosyal hizmetin temel kavramlarının yanı sıra sosyal hizmetin uygulama çerçevesini ve çalışma alanlarını açıklar. PÇ-3 Sosyal hizmetin çalışma alanları ile uygulama çerçeveleri arasındaki ilişkiyi açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Adli sosyal hizmet uygulama alanlarını ve hizmet alan grupları açıklayabilir. |
PÇ-3 Sosyal hizmetin çalışma alanları ile uygulama çerçeveleri arasındaki ilişkiyi açıklar. PÇ-13 Sosyal hizmet müdahalelerinde disiplinlerarası bir yaklaşımla ekipteki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. PÇ-14 Sosyal tekniker olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve meslek etik kurallarına uygun davranır. PÇ-27 Paydaşlar arasında ortak bir sosyal hizmet ve danışmanlık anlayışı oluşturabilmek için ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. PÇ-28 Bireyler problem durumlarıyla karşılaştıklarında etkili çözüm yollarını bularak doğru müdahale yöntemlerini kullanır. PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Adli sosyal hizmet uygulamalarında sosyal inceleme raporunun önemini açıklayabilir. |
PÇ-2 Sosyal hizmet alanı ile ilgili güncel sorunlara sosyal hizmetin kuramları ve uygulama bilgileri ile ilişkilendirerek müdahale eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Adli sistemi ve adli sistemdeki kavramları açıklayabilir. |
PÇ-13 Sosyal hizmet müdahalelerinde disiplinlerarası bir yaklaşımla ekipteki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. PÇ-14 Sosyal tekniker olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve meslek etik kurallarına uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş, Ders Tanıtımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | Adli Sosyal Hizmet: Adalet Mekanizmasındaki Yeri ve Önemi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | Adli Sosyal Hizmet Uygulamasında Standartlar ve Etik İlkeler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 | Türk Adalet Sistemi ve Adliye Teşkilatı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 5 | Türk Adalet Sistemi ve Adliye Teşkilatı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 6 | Adli Alanda Çalışan Sosyal Hizmet Uzmanlarının Görevleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 | Adli Alanda Çalışan Sosyal Hizmet Uzmanlarının Rolleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Adli Sosyal Hizmette Sosyal İnceleme Raporunun Yeri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 10 | Mağdur Hakları ve Sosyal Hizmet Yaklaşımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 11 | Ceza İnfaz Kurumları ve Sosyal Hizmet | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 12 | Denetimli Serbestlik ve Sosyal Hizmet | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Gözlem |
| 13 | Aile Mahkemeleri ve Sosyal Hizmet | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 14 | Çocuk Mahkemeleri ve Sosyal Hizmet | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 15 | Çocuk İzlem Merkezleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Gözlem |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Yücel, D. & Gönültaş B.M. (2020). ADLİ SOSYAL HİZMET: Yaklaşım ve Müdahale, Nobel Akademik Yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||