|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYAL HİZMETLER VE DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN YANIK (yanik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin sivil toplum kuruluşlarını anlaması, sivil toplum kuruluşlarında sosyal hizmet uygulamalarına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sivil toplum kuruluşlarında sosyal hizmetin kapsamını özümseyerek sivil toplum kuruluşlarında sosyal hizmet uzmanının konumunu tanımlayabilir |
PÇ-1 Sosyal hizmetin temel kavramlarının yanı sıra sosyal hizmetin uygulama çerçevesini ve çalışma alanlarını açıklar. PÇ-3 Sosyal hizmetin çalışma alanları ile uygulama çerçeveleri arasındaki ilişkiyi açıklar. PÇ-4 Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak gelişmeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sivil toplum kuruluşlarında sosyal hizmet uzmanının görev ve sorumluluklarını açıklayabilir. |
PÇ-9 Hedef gruba yönelik hizmet sunum kalitesini arttırmak için sosyal tekniker olarak birey, grup ve toplumla yaptığı çalışmalarda sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir. PÇ-13 Sosyal hizmet müdahalelerinde disiplinlerarası bir yaklaşımla ekipteki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. PÇ-17 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun olarak davranır. PÇ-32 Hayat boyu öğrenme ve kendini geliştirmeye duyarlıdır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sivil Toplum Kuruluşlarında sosyal hizmet temelli projeler geliştirebilir. |
PÇ-8 Sosyal hizmet alanında edindiği bilgileri kullanarak toplumdaki var olan sorunlara yönelik çözüm odaklı çalışmalar ortaya koyar. PÇ-9 Hedef gruba yönelik hizmet sunum kalitesini arttırmak için sosyal tekniker olarak birey, grup ve toplumla yaptığı çalışmalarda sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir. PÇ-11 Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda eğitici rolünü kullanır. PÇ-12 Toplumdaki sosyal sorunlara yönelik bireylerin farkındalığını artıracak projeler üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sivil Toplum kuruluşlarındaki sosyal hizmetin öneminin arttırılması için çalışmalar gerçekleştirebilir. |
PÇ-10 Ele aldığı sorunların çözümüne yönelik olarak kurumlar arasındaki iletişimi yapılandırır. PÇ-13 Sosyal hizmet müdahalelerinde disiplinlerarası bir yaklaşımla ekipteki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. PÇ-27 Paydaşlar arasında ortak bir sosyal hizmet ve danışmanlık anlayışı oluşturabilmek için ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Devlet ve sivil toplum bağlamında sosyal hizmet uygulamalarında sivil toplum kuruluşlarının önemini açıklayabilir. |
PÇ-20 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü iletişim kanallarıyla farklı düzeylerdeki birey, grup ve topluluklarla paylaşır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, Ders Tanıtımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
2 | Toplum ve Sivil Toplum | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Devlet ve Sivil Toplum İlişkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Türkiye'de Sivil Toplum Örgütleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Türkiye'de Sivil Toplum Örgütleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Sivil Toplum Örgütleri ve Dezavantajlı Gruplar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Sivil Toplum Örgütleri ve Dezavantajlı Gruplar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sivil Toplum Örgütleri ve Sosyal Hizmet Örgütleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Sivil Toplum Örgütleri ve Sosyal Hizmet Örgütleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Sivil Toplum Örgütleri ve Sosyal Hizmet Örgütleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Sivil Toplum Örgütleri ve Sosyal Hizmet Örgütleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Sivil Toplum Örgütleri ve Sosyal Hizmet Örgütleri | Soru Cevap Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Sivil Toplum Örgütleri ve Sosyal Hizmet Örgütleri | Soru Cevap Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Genel Tekrar | Soru Cevap Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Buz, S. & Afyonoğlu, M.F. (2021). Sivil Toplum Örgütleri ve Sosyal Hizmet, Nobel Akademik Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |