Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

KOZAKLI MESLEK YÜKSEKOKULU / SHB215 - SOSYAL HİZMETLER VE DANIŞMANLIK

Kodu: SHB215 Adı: GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SOSYAL HİZMETLER VE DANIŞMANLIK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OSMAN YANIK (yanik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sosyal Hizmet Uygulamalarında Görüşme İlkelerini Açıklayabilir. PÇ-2 Sosyal hizmet alanı ile ilgili güncel sorunlara sosyal hizmetin kuramları ve uygulama bilgileri ile ilişkilendirerek müdahale eder.
PÇ-8 Sosyal hizmet alanında edindiği bilgileri kullanarak toplumdaki var olan sorunlara yönelik çözüm odaklı çalışmalar ortaya koyar.
PÇ-29 Gelişimsel olarak farklı dönemlerde bulunan bireylerin gereksinimlerine uygun sosyal hizmet ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-30 Etkili iletişim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sosyal Hizmet Görüşme Aşamalarını Açıklayabilir. PÇ-1 Sosyal hizmetin temel kavramlarının yanı sıra sosyal hizmetin uygulama çerçevesini ve çalışma alanlarını açıklar.
PÇ-8 Sosyal hizmet alanında edindiği bilgileri kullanarak toplumdaki var olan sorunlara yönelik çözüm odaklı çalışmalar ortaya koyar.
PÇ-9 Hedef gruba yönelik hizmet sunum kalitesini arttırmak için sosyal tekniker olarak birey, grup ve toplumla yaptığı çalışmalarda sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir.
PÇ-14 Sosyal tekniker olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve meslek etik kurallarına uygun davranır.
PÇ-28 Bireyler problem durumlarıyla karşılaştıklarında etkili çözüm yollarını bularak doğru müdahale yöntemlerini kullanır.
PÇ-29 Gelişimsel olarak farklı dönemlerde bulunan bireylerin gereksinimlerine uygun sosyal hizmet ve danışmanlık hizmeti verir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Görüşme Sırasında Dikkat Edilmesi Gereken Etik Kuralları Açıklayabilir. PÇ-14 Sosyal tekniker olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve meslek etik kurallarına uygun davranır.
PÇ-17 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun olarak davranır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Etkili Görüşmenin Sosyal Hizmet Mesleği Açısından Önemini Kavrayabilir. PÇ-2 Sosyal hizmet alanı ile ilgili güncel sorunlara sosyal hizmetin kuramları ve uygulama bilgileri ile ilişkilendirerek müdahale eder.
PÇ-3 Sosyal hizmetin çalışma alanları ile uygulama çerçeveleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
PÇ-19 Öğrenme konusundaki bireysel ihtiyaçlarının farkına varır ve ihtiyaçlarına yönelik amaçlar oluşturarak plan yapıp uygular.
PÇ-27 Paydaşlar arasında ortak bir sosyal hizmet ve danışmanlık anlayışı oluşturabilmek için ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
PÇ-28 Bireyler problem durumlarıyla karşılaştıklarında etkili çözüm yollarını bularak doğru müdahale yöntemlerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Özel Gruplarla Görüşme Yapılırken Dikkat Edilmesi Gereken Durumları Kavrayabilir. PÇ-2 Sosyal hizmet alanı ile ilgili güncel sorunlara sosyal hizmetin kuramları ve uygulama bilgileri ile ilişkilendirerek müdahale eder.
PÇ-4 Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak gelişmeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
PÇ-9 Hedef gruba yönelik hizmet sunum kalitesini arttırmak için sosyal tekniker olarak birey, grup ve toplumla yaptığı çalışmalarda sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir.
PÇ-14 Sosyal tekniker olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve meslek etik kurallarına uygun davranır.
PÇ-17 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun olarak davranır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Görüşme Kavramı ve İletişim Süreci Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
2 Görüşmenin Sosyal Hizmetlerdeki Yeri ve Önemi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
3 Görüşme Sürecinde Sosyal Hizmet Uzmanlarının Taşıması Gereken Özellikler Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
4 Görüşme Aşamaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rol Yapma
5 Görüşme Aşamaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rol Yapma
6 Görüşme Aşamaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rol Yapma
7 Görüşme Aşamaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rol Yapma
8 Ara Sınav
9 Kayıt Tutma ve Raporlama Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
10 Özel Gruplarla Görüşme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rol Yapma
11 Özel Gruplarla Görüşme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rol Yapma
12 Özel Gruplarla Görüşme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Rol Yapma
13 Görüşme Etik İlkeleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
14 Görüşme Etik İlkeleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
15 Genel Tekrar Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Flanagan & Flanagan (2009). Klinik Görüşme: Psikolojik Değerlendirme Esasları. İthaki Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 7 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90