|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYAL HİZMETLER VE DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN YANIK (yanik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere, okul-aile-öğrenci kaynaklı sorunlara etkili çözümler geliştirmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Okul sosyal hizmetinin kapsamını açıklayabilir. |
PÇ-1 Sosyal hizmetin temel kavramlarının yanı sıra sosyal hizmetin uygulama çerçevesini ve çalışma alanlarını açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrencilerle çalışma yöntemlerini bilir. |
PÇ-3 Sosyal hizmetin çalışma alanları ile uygulama çerçeveleri arasındaki ilişkiyi açıklar. PÇ-8 Sosyal hizmet alanında edindiği bilgileri kullanarak toplumdaki var olan sorunlara yönelik çözüm odaklı çalışmalar ortaya koyar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Okulda farkındalık arttırıcı projeler yapabilir. |
PÇ-11 Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda eğitici rolünü kullanır. PÇ-12 Toplumdaki sosyal sorunlara yönelik bireylerin farkındalığını artıracak projeler üretir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrencilerin gelişim dönemlerine yönelik farkındalık oluşturucu eğitimler düzenleyebilir. |
PÇ-11 Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda eğitici rolünü kullanır. PÇ-29 Gelişimsel olarak farklı dönemlerde bulunan bireylerin gereksinimlerine uygun sosyal hizmet ve danışmanlık hizmeti verir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatma Yöntemi |
2 | Sosyo-kültürel açıdan okul | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
3 | Ekonomik boyutuyla okul | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
4 | Okul Sosyal Hizmeti: Alanı ve Kapsamı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
5 | Okul Sosyal Hizmeti: Alanı ve Kapsamı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
6 | Akran Zorbalığı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
7 | Okuldan Kaçma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci- Öğretmen İletişimsizliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
10 | Öğrenci- Öğretmen İletişimsizliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Öğrenci- Öğretmen İletişimsizliği | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Aileyle Çalışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
13 | Aileyle Çalışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Aileyle Çalışma | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
15 | Genel Tekrar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Jarolmen, J. (2020). Okul Sosyal Hizmeti, Nika Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |