Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜLŞEHİR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / ÖGK 109 - ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA

Kodu: ÖGK 109 Adı: GÜVENLİĞİN FELSEFÎ TEMELLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BETÜL ŞİMŞEK (betulsimsek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
BETÜL ŞİMŞEK,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, güvenlik, devlet ve kolluk kavramları arasındaki ilişki hakkında bilgi vermektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Devletin köken teorilerini ve devleti doğuran etmenleri kavrayabilir. PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar.
PÇ-8 Meslekî yaşamında sürekli başarı için kişisel gelişimin önemine inanır ve kendisini bu doğrultuda geliştirecek faaliyetlere katılmaya istek duyar.
PÇ-10 İç güvenlik hizmetlerindeki yerini ve rolünü kavrar, görevlerini bu hizmetlere katkı sunacak şekilde yerine getirmeye istek duyar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Devlet ve kolluk arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar.
PÇ-8 Meslekî yaşamında sürekli başarı için kişisel gelişimin önemine inanır ve kendisini bu doğrultuda geliştirecek faaliyetlere katılmaya istek duyar.
PÇ-10 İç güvenlik hizmetlerindeki yerini ve rolünü kavrar, görevlerini bu hizmetlere katkı sunacak şekilde yerine getirmeye istek duyar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Modern devlet ve güvenliğin özelleşmesi arasındaki ilişkiyi öğrenebilir. PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar.
PÇ-8 Meslekî yaşamında sürekli başarı için kişisel gelişimin önemine inanır ve kendisini bu doğrultuda geliştirecek faaliyetlere katılmaya istek duyar.
PÇ-10 İç güvenlik hizmetlerindeki yerini ve rolünü kavrar, görevlerini bu hizmetlere katkı sunacak şekilde yerine getirmeye istek duyar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Devletin köken teorileri, devlet öncesi toplumlar, devleti doğuran etmenler, Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisi ve Maslow ihtiyaçlar hiyerarşisi bağlamında bireylerin güvenlik algısı ve yaşam doyumu arasındaki ilişki, devlet ve kolluk, ülkemizde kolluğun tarihi gelişimi, modern devlet, modern devlet ve güvenliğin özelleşmesi, özel güvenlik hizmetlerinin demokratik kontrolü dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Devletin Köken Teorileri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
2 Devletin Köken Teorileri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
3 Devlet Öncesi Toplumlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
4 Devleti Doğuran Etmenler Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
5 Maslow İhtiyaçlar Hiyerarşisi Bağlamında Bireylerin Güvenlik Algısı ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişki Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
6 Maslow İhtiyaçlar Hiyerarşisi Bağlamında Bireylerin Güvenlik Algısı ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişki Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
7 Devlet ve Kolluk Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Devlet ve Kolluk Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
10 Ülkemizde Kolluğun Tarihi Gelişimi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
11 Ülkemizde Kolluğun Tarihi Gelişimi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
12 Modern Devlet ve Güvenliğin Özelleşmesi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
13 Modern Devlet ve Güvenliğin Özelleşmesi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
14 Özel Güvenlik Hizmetlerinin Demokratik Kontrolü Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
15 Türkiye'de Özel Güvenlik Hizmetlerinin Demokratik Kontrolü Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 DÜVENCİ, Serhat, Devletin Köken Teorileri Açısından Devleti Doğuran Etmenler, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Kocaeli 2018 (https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp)
2 BUCAKTEPE, Adil, Genel İdari Kolluk ve Kolluk İşlemleri, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Ankara 2008 (https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp)
3 KULA, Sedat/ ÇAKAR, Bekir: Maslow İhtiyaçlar Hiyerarşisi Bağlamında Toplumda Bireylerin Güvenlik Algısı ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişki, https://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex-1449663814.pdf (Erişim Tarihi : 25.08.2021)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, İnternet, Tezler, Ders Notları, Yazı Tahtası

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 121