|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL ŞİMŞEK (betulsimsek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BETÜL ŞİMŞEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sosyal psikoloji dersi psikolojinin bir alt alanı olarak, insanların toplumsal boyutlarıyla ilgili olarak insanı ve onu derinden etkileyen deneyimlerini bireysel ve toplumsal boyutta ele alarak antropolojik, sosyolojik, psikolojik, hukuksal, siyasal, ekonomik, biyolojik boyutlarda birey ve toplum arasındaki etkileşimi ele almaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | DÖÇ-1 İçinde yaşadığı toplumun bazı özelliklerini kavrar ve bireylerin bu toplumdan nasıl etkilenebileceğini anlayabilir. |
PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir. |
|
DÖÇ-2 | DÖÇ-2 Bireyin davranışlarının yönetilebilmesine yönelik çalışmalar yapabilir. |
PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir. |
|
DÖÇ-3 | DÖÇ-3 Suç işlenmesini önlemeye yönelik davranış değişiklikleri sağlayabilir. |
PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. PÇ-6 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde ekipleri, kalabalıkları, grupları ve kitleleri başarılı şekilde yönetir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyal Psikolojinin tanım(lar)ı Sosyal Psikolojinin alanı,Sosyal psikolojide Temel Araştırma yöntemleri,Toplumsallaşma,Sosyal Algı ve Sosyal Biliş,Sosyal Etki ve Sosyal Güç,Tutum ve Tutum Değişimi,Kişiler arası Çekicilik ve Yakın İlişkiler,Özgeci Davranış,Çatışma ve Saldırganlık,Haftalar Grup ve Grup Süreçleri,Benlik,Cinsiyet gibi konular ders içeriğini oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders İçeriğinin İncelenmesi, Öğrencilerin Elde Edecekleri Kazanımların Öneminin Tartışılması | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | İletişim ve İletişim Sürecinde Halkla İlişkiler | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | İletişim ve İletişim Sürecinde Halkla İlişkiler, | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Kişilerarası İletişim | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Kişilerarası İletişim | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Kişisel İlişkiler ve Davranış Geliştirme Süreci. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Kişisel İlişkiler ve Davranış Geliştirme Süreci. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | İletişim Sürecinde Anlaşım ve Uzlaşma | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | İletişim Sürecinde Anlaşım ve Uzlaşma | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | İletişim ve İkna | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | İletişim ve İkna | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | İletişim Sürecinde Empati Kurma Davranışı. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | İletişim Sürecinde Empati Kurma Davranışı. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Kurumsal İletişim | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bahar Urhan Torun Sotf Beceriler | |
2 | Filiz Balta Peltekoğlu Halkla İlişkiler Nedir? | |
3 | Ahmet Kalender- Mehmet Fidan Halkla ilişkiler | |
4 | Etkili İletişim Becerileri-Prof.Dr.Nilüfer Sezer-Prof. Dr. S. Ece Karadoğan Doruk | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |