|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA AÇAR (fatmaacar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kalabalıkların ve grupların özelliklerini kavrayabilir. |
PÇ-1 Kişi, kurum ve kuruluşlara yönelebilecek tehlikeleri, riskleri ve tehditleri öngörür. PÇ-2 Kişi, kurum ve kuruluşlar için risk analizleri yaparak etkili güvenlik yapılanmaları oluşturur. PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar. PÇ-4 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde can ve mal güvenliğine yönelik potansiyel/gerçekleşen risklere karşı ihtiyaç duyulan önleyici ve adlî güvenlik tedbirlerini alır ve gerektiğinde inisiyatifle doğru ve etkili müdahaleler gerçekleştirir. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders içeriğinin incelenmesi, öğrencilerin elde edecekleri kazanımların öneminin tartışılması | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
2 | Kalabalık çeşitleri, kalabalıkların oluşumu ve özellikleri | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
3 | Grupların oluşumu | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
4 | Grupların özellikleri | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
5 | Kalabalıkların gruba dönüşmesi | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
6 | Kalabalıkların gruba dönüşmesi | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
7 | Toplumsal olay ve oluşum safhaları | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toplumsal olayın hazırlık aşaması | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
10 | Provokasyon zemininin hazırlanması | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
11 | Kitle psikolojisinin özellikleri | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
12 | Kitle içindeki kişilik tipleri - Liderler, provokatörler Psikopatlar,etkilenenler ve seyirciler | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
13 | Kitle içindeki kişilik tipleri - Liderler, provokatörler Psikopatlar,etkilenenler ve seyirciler | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
14 | Eylem taktikleri biçimleri | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
15 | Toplumsal olay ve provokasyonlarda etkili kolluk davranışları | Sözlü anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |