Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TDL102 - RUS DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: TDL102 Adı: TÜRK DİLİ-II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü RUS DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BURAK BEKEN (burakbeken@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavrayabilmesi, dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneğini kazanmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türkçede sözlü anlatım türlerini açıklayabilir. PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar.
PÇ-27 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanırlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yazılı anlatım türlerini açıklayabilir. PÇ-8 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanırlar.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilirler.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sözlü anlatım, Yazılı Anlatım (Kompozisyon) a) Kompozisyon yazmada uyulması gereken hususlar, b) Anlatım türleri, c) Anlatım bozuklukları, Mektup, ilân, reklam, özgeçmiş, Makale, deneme, eleştiri, fıkra, Hatıra, gezi yazısı, biyografi, otobiyografi, Röportaj, hikaye, roman, tiyatro, masal Rapor, tutanak Yazı türleriyle ilgili uygulamalar Konuşma Sanatı Ve Konuşma Türleri: a)Başarılı bir konuşma için yapılması gerekenler b)Konuşma türleri (uygulama) Bilimsel araştırma nasıl yapılır? (Konuyu seçme, sınırlandırma, kaynak bulma ve yazma Metin inceleme ve seçme yazılar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sözlü kompozisyon ve türleri Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
2 Sözlü kompozisyon ve türleri Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
3 Seminer, açık oturum, münazara Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
4 Mülakat, anket, nutuk Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
5 Yazılı kompozisyon ve türleri Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
6 Mektup, dilekçe, deneme Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
7 Fıkra, sohbet, makale Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
8 Ara Sınav
9 Tenkit, hatırat, seyahatname Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
10 Biyografi, rapor, tutanak Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
11 Roman, hikaye Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
12 Tiyatro, şiir Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
13 Kompozisyonda uyulması gereken kurallar Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
14 Anlatım türleri Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
15 Anlatım bozuklukları Sözlü anlatım Açıklama Soru-Cevap Araştırma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Karataş, Mustafa (2019). Her Yönüyle Türk Dili. Kayseri: Kimlik Yayınları.
2 Türk Dili-II. (Ed. Muhsin Macit ve Serap Cavkaytar). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yay.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı ve benzeri yazılı kaynaklar, internet.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60