|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | RUS DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | DUYGU ÖZAKIN (duyguozakin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilerin edebiyat tarihini dönemlere ve akımlara göre ayırarak inceleme pratiği kazanmalarıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Edebiyat kuramlarının doğduğu Batı yazınındaki temel kavramları öğrenir ve bunları Rusya'daki gelişim süreci ile kıyaslarlar. |
PÇ-1 Rusça dilbilgisi, Rus kültürü, Rus edebiyatı, Rus dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-8 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanırlar. PÇ-18 Rus dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bir bilinç kazanırlar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dersi aldıkları ilk dönemde, edebiyat kuramlarının doğduğu Batı yazınındaki temel kavramları öğrenirler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Edebî eleştirinin doğuşu ve gelişimi | |
| 2 | Estetik ve eleştiri. “Poetika”. “Yargı Yetisinin Eleştirisi”. | |
| 3 | Başlıca edebiyat kuramları ve metin çözümleme yöntemleri | |
| 4 | Tarihsel eleştiri | |
| 5 | Sosyolojik eleştiri | |
| 6 | Psikanalitik eleştiri | |
| 7 | Marksist eleştiri | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Feminist eleştiri | |
| 10 | Arketip eleştirisi | |
| 11 | Dilbilimsel eleştiri | |
| 12 | Okur merkezli kuramlar | |
| 13 | Duygusal etki kuramı ve alımlama estetiği | |
| 14 | Edebî akım, kuram ve eleştiri yöntemlerinin eşleşmesine yönelik uygulama. | |
| 15 | Genel tekrar. Proje sunumu ve değerlendirme. | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Nikolyukina, A. N. (2001). Literaturnaya entsiklopediya terminov i ponyatiy. Moskva: «Intelvak». | |
| 2 | Timofeyev, L. İ. (1974). Slovar’ literaturovedçeskih terminov. Moskva: «Prosveşçeniye». | |
| 3 | Kaller, Dj. (2006). Teoriya literaturı: kratkoye vvedeniye. Per. s angl. A. Georgiyeva. Moskva: Astrel'. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitaplar, yazılı, görsel ve işitsel materyaller. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 5 | 5 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 95 | ||