|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | RUS DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DUYGU ÖZAKIN (duyguozakin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin edebiyat tarihini dönemlere ve akımlara göre ayırarak inceleme pratiği geliştirmeleridir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Edebiyat kuramlarının geliştiği Rus yazınındaki temel kavramları öğrenir ve bunları dünyadaki gelişim süreci ile kıyaslarlar. |
PÇ-1 Rusça dilbilgisi, Rus kültürü, Rus edebiyatı, Rus dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-6 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek topluma dair problemlerin çözülmesinde kullanırlar. PÇ-7 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür ögeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanırlar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çağdaş edebiyat kuramlarına kaynaklık eden Rus teorisyenlerin düşünceleri ile tanışır ve bunları edebî metinlere uygularlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Batı yazını ve Rus yazınında eleştirel teori anlayışının karşılaştırılması. | |
2 | Vissarion Belinski | |
3 | Mihail Bahtin | |
4 | Bahtinci yaklaşımla metin çözümleme uygulaması | |
5 | Rus formalizmi | |
6 | Metinler arasılık | |
7 | Okur odaklı kuramlar ve alımlama estetiği | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Modernizm ve Post-modernizm | |
10 | Kültürel çalışmalar | |
11 | Oryantalizm | |
12 | Kolonyalizm ve post-kolonyalizm | |
13 | Ekoeleştiri | |
14 | Toplumsal cinsiyet ve erkeklik çalışmaları | |
15 | Genel tekrar. Proje sunumu ve değerlendirme | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Nikolyukina, A. N. (2001). Literaturnaya entsiklopediya terminov i ponyatiy. Moskva: «Intelvak». | |
2 | Timofeyev, L. İ. (1974). Slovar’ literaturovedçeskih terminov. Moskva: «Prosveşçeniye». | |
3 | Kaller, Dj. (2006). Teoriya literaturı: kratkoye vvedeniye. Per. s angl. A. Georgiyeva. Moskva: Astrel'. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, yazılı, görsel ve işitsel materyaller. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 1 | 5 | 5 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 95 |