Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ÇDE 101 - ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: ÇDE 101 Adı: ÇİNCE SÖZLÜ ANLATIM I Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LIHUA LI (lihua@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Başlangıç seviyesinde Çince konuşabilirler. PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
Laboratuvar Sınavı
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Çince konuşma dilinin temel özelliklerini anlarlar. PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar.
PÇ-4 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar.
PÇ-5 Çin ile ilgili güncel konu ve bilgileri Çince kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşabilirler.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
Laboratuvar Sınavı
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-3 Çin dili, kültürü ve edebiyatı alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakar ve evrensel bilinç kazanırlar. Aynı zamanda farklı kültürlere saygı duymayı, tarihi ve kültürel miraslara sahip çıkmayı öğrenirler.
PÇ-7 Çin dili ve edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilirler.
PÇ-8 Öğrendikleri dil ile alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler.
PÇ-12 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve edindiği bu becerilerini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilirler.
PÇ-21 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
PÇ-22 Çince karakterlerin oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-23 Çince karakterleri okuma-yazma becerilerini geliştirirler.
PÇ-24 Çince metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanırlar.
PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanırlar.
PÇ-26 Çince dilbilgisi yapılarını çözümleme yeterliliği kazanırlar.
PÇ-28 Çinceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanırlar.
PÇ-29 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür öğeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanırlar.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çince telaffuz ve Çince tonlamalar Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
2 Fonetik ve Çince tonlamalar püf noktaları, Tonlama ve telaffuz alıştırmaları Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
3 ''Tanıma ve Tanıtma'', Çince selamlaşma, kendini tanıtma ve tanışma. Çince fonetik kuralları. Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
4 ''Sahip Olmak ve İyelik Zamiri Anlatımı'' Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
5 ''Aile bireylerini tanıtma'', Soru zamiri ile soru cümleleri Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
6 Rakamları öğrenme, Sınıfınızda kaç öğrenci var? gibi soru diyalog alıştırmaları. Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
7 ''Zaman ve Yön'' ile zaman ifadeleri ve sıfatları öğrenme. Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
8 Ara Sınav
9 Saat ve zaman ifadeleri öğrenme ve alıştırmaları Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
10 ''Yön Adları ve yön ifadeleri'' öğrenme Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
11 Yön ifade eden cümle kalıplarını öğrenme. Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
12 Olumlu ve olumsuz cümle yapılarını öğrenme Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
13 Para birimleri ve fiyat sorma alıştırmaları Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
14 Fiiller ve fiilimsiler öğrenme ve cümle kurma alıştırmaları Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
15 Final Öncesi Genel Tekrar Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Chenggong Zhilu (成功之路) 1 (Başarının Yolu Başlangıç 1)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 2 14 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 14 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 11 22
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180