|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | LIHUA LI (lihua@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Başlangıç seviyesinde Çince konuşabilirler. |
PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Çince konuşma dilinin temel özelliklerini anlarlar. |
PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-4 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. PÇ-5 Çin ile ilgili güncel konu ve bilgileri Çince kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşabilirler. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
PÇ-3 Çin dili, kültürü ve edebiyatı alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakar ve evrensel bilinç kazanırlar. Aynı zamanda farklı kültürlere saygı duymayı, tarihi ve kültürel miraslara sahip çıkmayı öğrenirler. PÇ-7 Çin dili ve edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilirler. PÇ-8 Öğrendikleri dil ile alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. PÇ-12 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve edindiği bu becerilerini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilirler. PÇ-21 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-22 Çince karakterlerin oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar. PÇ-23 Çince karakterleri okuma-yazma becerilerini geliştirirler. PÇ-24 Çince metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanırlar. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanırlar. PÇ-26 Çince dilbilgisi yapılarını çözümleme yeterliliği kazanırlar. PÇ-28 Çinceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanırlar. PÇ-29 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür öğeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanırlar. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Çince telaffuz ve Çince tonlamalar | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 2 | Fonetik ve Çince tonlamalar püf noktaları, Tonlama ve telaffuz alıştırmaları | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 3 | ''Tanıma ve Tanıtma'', Çince selamlaşma, kendini tanıtma ve tanışma. Çince fonetik kuralları. | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 4 | ''Sahip Olmak ve İyelik Zamiri Anlatımı'' | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 5 | ''Aile bireylerini tanıtma'', Soru zamiri ile soru cümleleri | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 6 | Rakamları öğrenme, Sınıfınızda kaç öğrenci var? gibi soru diyalog alıştırmaları. | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 7 | ''Zaman ve Yön'' ile zaman ifadeleri ve sıfatları öğrenme. | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Saat ve zaman ifadeleri öğrenme ve alıştırmaları | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 10 | ''Yön Adları ve yön ifadeleri'' öğrenme | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 11 | Yön ifade eden cümle kalıplarını öğrenme. | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 12 | Olumlu ve olumsuz cümle yapılarını öğrenme | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 13 | Para birimleri ve fiyat sorma alıştırmaları | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 14 | Fiiller ve fiilimsiler öğrenme ve cümle kurma alıştırmaları | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 15 | Final Öncesi Genel Tekrar | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Chenggong Zhilu (成功之路) 1 (Başarının Yolu Başlangıç 1) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 11 | 22 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||