|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LIHUA LI (lihua@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Başlangıç seviyesinde Çince konuşabilirler. |
PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Çince konuşma dilinin temel özelliklerini anlarlar. |
PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-4 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. PÇ-5 Çin ile ilgili güncel konu ve bilgileri Çince kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşabilirler. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
PÇ-3 Çin dili, kültürü ve edebiyatı alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakar ve evrensel bilinç kazanırlar. Aynı zamanda farklı kültürlere saygı duymayı, tarihi ve kültürel miraslara sahip çıkmayı öğrenirler. PÇ-7 Çin dili ve edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilirler. PÇ-8 Öğrendikleri dil ile alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. PÇ-12 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve edindiği bu becerilerini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilirler. PÇ-21 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-22 Çince karakterlerin oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar. PÇ-23 Çince karakterleri okuma-yazma becerilerini geliştirirler. PÇ-24 Çince metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanırlar. PÇ-25 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanırlar. PÇ-26 Çince dilbilgisi yapılarını çözümleme yeterliliği kazanırlar. PÇ-28 Çinceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanırlar. PÇ-29 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür öğeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanırlar. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çince telaffuz ve Çince tonlamalar | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
2 | Fonetik ve Çince tonlamalar püf noktaları, Tonlama ve telaffuz alıştırmaları | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
3 | ''Tanıma ve Tanıtma'', Çince selamlaşma, kendini tanıtma ve tanışma. Çince fonetik kuralları. | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
4 | ''Sahip Olmak ve İyelik Zamiri Anlatımı'' | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
5 | ''Aile bireylerini tanıtma'', Soru zamiri ile soru cümleleri | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
6 | Rakamları öğrenme, Sınıfınızda kaç öğrenci var? gibi soru diyalog alıştırmaları. | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
7 | ''Zaman ve Yön'' ile zaman ifadeleri ve sıfatları öğrenme. | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Saat ve zaman ifadeleri öğrenme ve alıştırmaları | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
10 | ''Yön Adları ve yön ifadeleri'' öğrenme | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
11 | Yön ifade eden cümle kalıplarını öğrenme. | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
12 | Olumlu ve olumsuz cümle yapılarını öğrenme | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
13 | Para birimleri ve fiyat sorma alıştırmaları | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
14 | Fiiller ve fiilimsiler öğrenme ve cümle kurma alıştırmaları | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
15 | Final Öncesi Genel Tekrar | Anlatma, telaffuz alıştırmaları, tonlama çalışmaları, tekrar ve diyalog uygulamaları |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Chenggong Zhilu (成功之路) 1 (Başarının Yolu Başlangıç 1) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 11 | 22 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |