|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MAIERHABA MAIMAITI (maierhaba.maimaiti@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin kalıp cümle yapıları kullanarak kısa veya karışık cümleler yazma becerisi kazanması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-3 Çin dili, kültürü ve edebiyatı alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakar ve evrensel bilinç kazanırlar. Aynı zamanda farklı kültürlere saygı duymayı, tarihi ve kültürel miraslara sahip çıkmayı öğrenirler. PÇ-4 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. PÇ-22 Çince karakterlerin oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar. PÇ-23 Çince karakterleri okuma-yazma becerilerini geliştirirler. PÇ-24 Çince metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ünite 1 Çincede Noktalama işaretleri ve onların kullanımı (汉语标点符号及应用) Cümlelere ve paragraflara noktalama işaretleri ekleme alıştırmaları (给句子和段落加标点); yazılı ödev (书面作业) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
2 | Ünite 2 Not bırakmak (写留言条) Yazmaya hazırlık çalışmaları (写前准备) İlgili cümle yazma alıştırmaları (相关句子练习) Not yazma alıştırmaları (练习写留言条); yazılı ödev (书面作业) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
3 | Ünite 3 Birini tanıtmak (简单介绍一个人的特点) Yazmaya hazırlık çalışmaları (写前准备) Okuma Metni: Ben ve oda arkadaşım (阅读相关文章:我和我的同屋) Yazı Alıştırmaları (写作实践); Yazılı ödev (书面作业) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
4 | Ünite 3 Birinin dış görüntüsünü tarif etmeye yönelik okuma metni (ek materyal) (补充阅读材料:描述人物外貌) Yazı Alıştırmaları (写作实践); Yazılı ödev (书面作业) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
5 | Ünite 4 Alışveriş geçmişini kısaca beyan etmek (话题:简单叙述购物经历) Yazmaya hazırlık çalışmaları (写前准备) Okuma Metni: Qipao satın almak (阅读相关文章:买旗袍) Yazı Alıştırmaları (写作实践); Yazılı ödev (书面作业) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
6 | Ünite 4 Olaylar ve şeylerin özelliklerini karşılaştırmak ve yorumlamak (比较和评价事物的特点) Yazmaya hazırlık çalışmaları (写前准备) Okuma Metni: Anna ev kiraladı (阅读相关文章:安娜租房) Yazı Alıştırmaları (写作实践); Yazılı ödev (书面作业) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
7 | Ünite 4 Ev kiralamak (ek materyal) (补充阅读材料:租房) Sınav öncesi tekrar | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 体验汉语 写作教程 (初级2) | |
2 | 汉语阅读与写作教程 I | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |