Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ÇDE 205 - ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: ÇDE 205 Adı: ÇİNCE DİLBİLGİSİ I Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATMA ECEM CEYLAN (ecemceylan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı, Orta Seviye Çince Bilgisindeki kurallar ve kullanımlar hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini açıklayabilir. PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-12 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve edindiği bu becerilerini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilirler.
PÇ-21 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
PÇ-26 Çince dilbilgisi yapılarını çözümleme yeterliliği kazanırlar.
PÇ-28 Çinceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanırlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Çince dilbilgisi kuralları, genel kullanımlar, neden-sonuç cümleleri, koşul cümleleri vb.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Durum Değişim Kipi 了 (Özne+Fiil+(Nesne)+ 了) ile 还没有...呢 kalıplarının kullanımı ve alıştırmalar Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap
2 Durum Değişim Kipi 了 (Özne+Fiil+了+(Nesne) ) ile V+ 了+V kalıplarının kullanımı ve alıştırmalar Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap
3 V1+了.....+就+V2..... kalıbının kullanımı. Zıtlık bağlaçları 虽然....但是.. kalıbının kullanımı ve alıştırmalar Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap
4 Tekrar anlamına gelen 又 ve 再 bağlaçları arasındaki farkın öğretilmesi. Eylemlerin kaç defa yapıldığını belirten fiil ölçü ifadeleri 次 ve下'nın kullanımı ile 还是 bağlacının kullanımının öğretilmesi Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap
5 Zaman ifadeleri, Fiil+ Süre ifadelerinin ve 多么...啊 kalıbının kullanımı Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap
6 Önce ve sonra anlamına gelen 以前 ve 以后 ifadelerinin kullanımı. Yaklaşık sayılar ve ayrılabilen fiillerin öğretilmesi. Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap
7 Sınav Tekrarı Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 就 ve 才 arasındaki kullanım farklarının öğretimi Neden sonuç ilişkisi veren 因为...所以.... kalıbının kullanımı ile çokluk bildiren 好几/多 ... kalıbının kullanımı Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap
10 Sonuç bildiren tümleçlerin öğretimi ile sonuç bildiren tümleçler 上- 到 ile pekiştirme alıştırmaları Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap
11 Yakın gelecekte bir eylemin gerçekleşeceğini belirten 快要/ 快/ 就要 .... 了 kalıbının öğretimi ile şartlı cümle yapısı olan 要是.... 的话 ... 就.... kalıbının kullanımı Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap
12 Karşılaştırma cümlelerinin kullanımı. 比 , 比....一点儿 /得多 ile alıştırmalar. Bunlara ek olarak cümleye abartı anlamı katan 呢 ifadesinin kullanımı Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap
13 Hikayeli geçmiş zaman eki 过'nun ve fiil ölçü ifadeleri 次/ 遍 /趟'ın kullanımı Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap
14 Cümleye vurgu yapmak için kullanılan 是....的 kalıbı ile şartlı cümle yapısı 一.... 就....kalıbının öğretimi Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap
15 Sınav Tekrarı Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, bilgisayar, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 14 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 11 22
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180