|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA ECEM CEYLAN (ecemceylan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, Orta Seviye Çince Bilgisindeki kurallar ve kullanımlar hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini açıklayabilir. |
PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-12 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve edindiği bu becerilerini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilirler. PÇ-21 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. PÇ-26 Çince dilbilgisi yapılarını çözümleme yeterliliği kazanırlar. PÇ-28 Çinceyi diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çince dilbilgisi kuralları, genel kullanımlar, neden-sonuç cümleleri, koşul cümleleri vb. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Durum Değişim Kipi 了 (Özne+Fiil+(Nesne)+ 了) ile 还没有...呢 kalıplarının kullanımı ve alıştırmalar | Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap |
2 | Durum Değişim Kipi 了 (Özne+Fiil+了+(Nesne) ) ile V+ 了+V kalıplarının kullanımı ve alıştırmalar | Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap |
3 | V1+了.....+就+V2..... kalıbının kullanımı. Zıtlık bağlaçları 虽然....但是.. kalıbının kullanımı ve alıştırmalar | Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap |
4 | Tekrar anlamına gelen 又 ve 再 bağlaçları arasındaki farkın öğretilmesi. Eylemlerin kaç defa yapıldığını belirten fiil ölçü ifadeleri 次 ve下'nın kullanımı ile 还是 bağlacının kullanımının öğretilmesi | Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap |
5 | Zaman ifadeleri, Fiil+ Süre ifadelerinin ve 多么...啊 kalıbının kullanımı | Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap |
6 | Önce ve sonra anlamına gelen 以前 ve 以后 ifadelerinin kullanımı. Yaklaşık sayılar ve ayrılabilen fiillerin öğretilmesi. | Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap |
7 | Sınav Tekrarı | Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | 就 ve 才 arasındaki kullanım farklarının öğretimi Neden sonuç ilişkisi veren 因为...所以.... kalıbının kullanımı ile çokluk bildiren 好几/多 ... kalıbının kullanımı | Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap |
10 | Sonuç bildiren tümleçlerin öğretimi ile sonuç bildiren tümleçler 上- 到 ile pekiştirme alıştırmaları | Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap |
11 | Yakın gelecekte bir eylemin gerçekleşeceğini belirten 快要/ 快/ 就要 .... 了 kalıbının öğretimi ile şartlı cümle yapısı olan 要是.... 的话 ... 就.... kalıbının kullanımı | Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap |
12 | Karşılaştırma cümlelerinin kullanımı. 比 , 比....一点儿 /得多 ile alıştırmalar. Bunlara ek olarak cümleye abartı anlamı katan 呢 ifadesinin kullanımı | Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap |
13 | Hikayeli geçmiş zaman eki 过'nun ve fiil ölçü ifadeleri 次/ 遍 /趟'ın kullanımı | Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap |
14 | Cümleye vurgu yapmak için kullanılan 是....的 kalıbı ile şartlı cümle yapısı 一.... 就....kalıbının öğretimi | Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap |
15 | Sınav Tekrarı | Anlatma Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, bilgisayar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 11 | 22 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |