Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ÇDE 303 - ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: ÇDE 303 Adı: ÇİNCE YAZILI ANLATIM III Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LIHUA LI (lihua@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, orta seviye Çince yazılı anlatım kompozisyon yazma becerilerini geliştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-4 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar.
PÇ-10 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilirler.
PÇ-13 Çin dili, tarihi, kültürü, edebiyatı, felsefesi gibi alanlarda bilgi edinerek Çin dilini öğrenmesinin yanı sıra Çin toplumu hakkında da bilgi sahibi olurlar.
PÇ-18 Çin kültür, felsefe, tarih, coğrafya hakkında bilgi sahibi olarak Türk – Çin kültürel değerleri hakkında karşılaştırmalı çalışmalar yapabilirler.
PÇ-24 Çince metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanırlar.
PÇ-26 Çince dilbilgisi yapılarını çözümleme yeterliliği kazanırlar.
PÇ-31 Çin dili, edebiyatı, tarihi, felsefesi alanlarında araştırma ve inceleme yaparlar.
PÇ-34 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilirler.
PÇ-35 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygularlar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Çince kompozisyon yazma tekniklerine uygun olarak verilen konu başlıklına uygun kompozisyon yazma
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğrencilere "Kendi memleketini tanıtma" konu başlığı verilerek, beyin fırtınası yöntemiyle tanıtacakları noktaları düşünmeleri sağlanır. Konu üzerine örnek bir kompozisyon gösterilerek ilgili kelimeler ve cümleler açıklanır, metnin ana fikri anlaşılır ve sorular cevaplanır. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap
2 Bir önceki derste öğrenilen kompozisyon formatını gözden geçirilir. PPT kullanarak öğrencilere başarılı ödevler gösterilir. Kompozisyonlardaki güçlü noktaları birlikte incelenerek eksiklikler düzeltilir. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap
3 "Mülakata girme" konu başlığı verilerek, beyin fırtınası yöntemiyle öğrencilere mülakatta dikkat edilmesi gereken noktalar anlatılır ve bunların neden önemli olduğu tartışılır. Konu başlığı ile ilgili örnek bir metin sunulur, ilgili kelimeler ve cümleler açıklanır, metnin ana fikri anlaşılır ve sorular cevaplanır. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap
4 Örnek metin hızlıca okunarak sorular yanıtlanır. Bilimsel metinlerin yazım teknikleri açıklanır. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap
5 Bir önceki derste anlatılan kompozisyon gözden geçirilir. PPT kullanılarak öğrencilere başarılı ödevler gösterilir. Kompozisyonlardaki güçlü noktaları birlikte incelenerek eksiklikler düzeltilir. Öğrencilere kompozisyon yazarken dikkat etmesi gereken hususlar anlatılır. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap
6 Ünlü bir şahsiyeti anlatan kompozisyon incelenir. Örnek metin hızlıca okunarak sorular yanıtlanır. Öğrencilere "Türkiye'deki ünlü bir şahsiyeti tanıtan kompozisyon yazma" ödevi verilir. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap
7 Sınav öncesi tekrar Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Kompozisyon teknikleri ile ilgili örnekler gösterilir. Sınıf içi egzersizlerle kompozisyonlarda sık yapılan hatalar düzeltilir. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap
10 Bir olayın sürecini anlatma konu başlığı verilir. Örnek metin okunur ve açıklanır. Konu ile ilgili yazma alıştırması yapılır. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap
11 Sınıf içi kompozisyon yazma alıştırması yapılır. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap
12 "Grafik ve tabloların analizi" üzerine tartışılır. "Ulaşım yöntemleri üzerine bir anket" konu başlıklı metin incelenir ve açıklanır. Grafik ve tablo türündeki yazıların yazım tekniklerini özetlenir. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap
13 Sınıf içi kompozisyon yazma alıştırması yapılır. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap
14 PPT kullanılarak öğrencilere başarılı ödevler gösterilir. Kompozisyonlardaki güçlü noktaları birlikte incelenerek eksiklikler düzeltilir. Öğrencilere kompozisyon yazarken dikkat etmesi gereken hususlar anlatılır. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap
15 Sınav öncesi genel tekrar Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Laptop, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 1 14 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 1 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 2 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90