|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ADILA ABUWUFUER (adila@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Çince ses bilgisi, Çince hece okuma ve yazma sitemine yönelik temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çince fonetiği hakkında bilgi edinirler. |
PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Çince telaffuzun öğretilmesi ve alıştırma yapılmasıdır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Çince ve Çince Ses Bilgisi | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Tonlar-1 | Anlatma Yöntemi Heceleme Yöntemi |
| 3 | Tonlar-2 | Anlatma Yöntemi Heceleme Yöntemi |
| 4 | Fonetik Tablo-1 | Anlatma Yöntemi Heceleme Yöntemi Okuma Yöntemi Dinleme Yöntemi |
| 5 | 我叫大卫 | Anlatma Yöntemi Heceleme Yöntemi Okuma Yöntemi Dinleme Yöntemi |
| 6 | 这是安妮的地图 | Anlatma Yöntemi Heceleme Yöntemi Okuma Yöntemi Dinleme Yöntemi |
| 7 | 你家有几口人 | Anlatma Yöntemi Heceleme Yöntemi Okuma Yöntemi Dinleme Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 你们班有多少学生 | Lecture Method Spelling Method Reading Method Listening Method |
| 10 | 我的生日是五月九号 | Anlatma Yöntemi Heceleme Yöntemi Okuma Yöntemi Dinleme Yöntemi |
| 11 | 我们上午八点半上课 | Anlatma Yöntemi Heceleme Yöntemi Okuma Yöntemi Dinleme Yöntemi |
| 12 | 银行在哪儿 | Anlatma Yöntemi Heceleme Yöntemi Okuma Yöntemi Dinleme Yöntemi |
| 13 | 墙上有一张中国地图 | Anlatma Yöntemi Heceleme Yöntemi Okuma Yöntemi Dinleme Yöntemi |
| 14 | 你吃米饭还是饺子 | Anlatma Yöntemi Heceleme Yöntemi Okuma Yöntemi Dinleme Yöntemi |
| 15 | 苹果多少钱一斤 | Anlatma Yöntemi Heceleme Yöntemi Okuma Yöntemi Dinleme Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | 成功之路 1-1 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap Fonetik tablo Ses ve video içeriği | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 8 | 2 | 20 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||