|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEMİNE İMGE AZERTÜRK (imge@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Temel Çince Bilgisindeki kurallar ve kullanımlar hakkında bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-4 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde enformatik ve bilgi teknolojilerinden faydalanabilir hale gelirler. PÇ-12 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve edindiği bu becerilerini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilirler. PÇ-14 Çin dilini öğrenerek Çince – Türkçe ve Türkçe – Çince çeviri yapma becerisi kazanırlar. PÇ-17 Çince konuşma dili becerisine sahip olarak Çinli firma, kurum ve kuruluşlarda istihdam edebilirler. PÇ-19 Birincil kaynak olan Çince kaynaklardan Türkçeye çeviri yapabilirler. PÇ-20 Ulusal ve uluslararası platformda düzenlenen etkinliklerde Çince olarak kendilerini ifade edebilirler. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
|
| DÖÇ-2 | Temel dilbilgisi kurallarını öğrenir. |
PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-14 Çin dilini öğrenerek Çince – Türkçe ve Türkçe – Çince çeviri yapma becerisi kazanırlar. PÇ-23 Çince karakterleri okuma-yazma becerilerini geliştirirler. PÇ-26 Çince dilbilgisi yapılarını çözümleme yeterliliği kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Çince kelime bilgisi gelişir. |
PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-14 Çin dilini öğrenerek Çince – Türkçe ve Türkçe – Çince çeviri yapma becerisi kazanırlar. PÇ-23 Çince karakterleri okuma-yazma becerilerini geliştirirler. PÇ-26 Çince dilbilgisi yapılarını çözümleme yeterliliği kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Temel düzeyde cümle kurma becerisi kazanır. |
PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-23 Çince karakterleri okuma-yazma becerilerini geliştirirler. PÇ-26 Çince dilbilgisi yapılarını çözümleme yeterliliği kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Çince dilbilgisi kuralları, genel kullanımlar, ölçü birimleri, soru kalıpları vb. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Temel Çince Dilbilgisi Kurallarına Giriş İsim, fiil, sıfat kullanım yerleri, 是 fiilinin kullanımı, 吗 soru ekinin kullanımı | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
| 2 | İyelik zamirinin kullanımı, 是 ve 有 fiillerinin kullanımı, Olumsuzluk eklerinin kullanımı, Sayı ve Ölçü birimlerinin kullanımı | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
| 3 | Soru zamirleri ve soru sıfatlarının kullanımı, sıfatların ve zarfların kullanımı, Sayıların kullanımı | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
| 4 | Zaman ifadelerinin kullanımı | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
| 5 | Zaman ifadeleri, Saatler, Zarf tümleçlerinin kullanımı | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
| 6 | 在 fiilinin kullanımı, yön ifadeleri | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
| 7 | Sınav Öncesi Tekrar | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 还是 kullanımı, Olumlu- olumsuz soru cümlesi ile soru cümlesi yapımı | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
| 10 | Soru zarflarının kullanımı, 呢 soru cümlesi, soru zamirleri, soru zarfları, soru eklerinin kullanımı | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
| 11 | Para birimleri, fiilimsilerin kullanımı, eylem sayısının birden fazla olduğu cümle yapısı | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
| 12 | Fiilimsilerin kullanımı: İsim+fiil, zarf fiil | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
| 13 | Çince sıfatlar, zıt kavramlar, eş anlamlılar | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
| 14 | Karşılaştırma cümleleri | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
| 15 | Sınav Öncesi Genel Tekrar | Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Düzey Geliştirme Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Chenggong Zhi Lu | |
| 2 | Xiandai Hanyu Yufa Jiaocheng | |
| 3 | Dui Wai Hanyu Jiaoxue Shiyong Hanyu | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Laptop, kitaplar, projeksiyon, CD | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 11 | 22 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||