Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

ÜRGÜP SEBAHAT ve EROL TOKSÖZ MESLEK YÜKSEKOKULU / AS129 - AŞÇILIK

Kodu: AS129 Adı: YOĞUN İNGİLİZCE-I Teorik+Uygulama: 4+1 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü AŞÇILIK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZGE SIRMA (ozgesirma@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SİNEM HAS,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin temel seviyede İngilizce dil bilgisini öğrenmelerini ve dört temel dil becerisini geliştirmelerini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel düzeyde gramer yapılarını öğrenir PÇ-1 Yiyecek içecek sektörü ile ilgili temel kavramları tanımlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Temel düzeyde kelime bilgisi edinir PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Konuşma İngilizcesinde faydalı olabilecek kalıpları bilir PÇ-13 Yiyecek içecek işletmelerinde yapılan menü planlama, gıda üretimi, mutfak hizmetleri yönetimi, servis hizmetleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır.
PÇ-14 Ziyafet ve toplu yiyecek içecek organizasyonlarının prosedürlerini bilir ve bu organizasyonlarda ekip elemanı olarak görev alır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Faydalı kalıplardan yararlanarak kendini ifade eder PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ-8 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, temel seviye İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma-anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir. Kendini tanıtma ve tanışma ile ilgili cümle kurmayı, aitlik ve aile kavramlarını içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 "to be" fiili, tanışmalar anlatım, soru-cevap
2 "to be" fiili, tanışmalar anlatım, soru-cevap
3 şahıs zamirleri, his/her, ülkeler anlatım, soru-cevap
4 şahıs zamirleri, his/her, ülkeler anlatım, soru-cevap
5 "to be" fiili, olumsuz soru ve meslekler anlatım, soru-cevap
6 "to be" fiili, olumsuz soru ve meslekler anlatım, soru-cevap
7 iyelik 's takısı, have/has aile anlatım, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 iyelik 's takısı, have/has aile anlatım, soru-cevap
10 geniş zaman (1), diller ve milletler, spor, yiyecek ve içecekler anlatım, soru-cevap
11 geniş zaman (1), diller ve milletler, spor, yiyecek ve içecekler anlatım, soru-cevap
12 geniş zaman (2), sıklık zarfları, saatler, günler anlatım, soru-cevap
13 geniş zaman (2), sıklık zarfları, saatler, günler anlatım, soru-cevap
14 soru kelimeleri, nesne zamirleri, işaret zamirleri (tekil), sıfatlar anlatım, soru-cevap
15 soru kelimeleri, nesne zamirleri, işaret zamirleri (tekil), sıfatlar anlatım, soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Soars, L. Soars, J., & Marifield, S. (2019). Headway Beginner: Öğrenci Kitabı. (5. Baskı). Oxford: Oxford University Press.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 5 14 70
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 7 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 2 4
       c) Performans Ödevi 2 2 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 2 4
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 7 14
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 2 2 4
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 6 18
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 153