|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | AŞÇILIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM HAS (sinemhas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SİNEM HAS, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin kişisel bilgiler hakkında temel düzeyde İngilizce iletişim kurabilmelerini ve somut ihtiyaçlarının giderilmesini amaçlayan günlük konuşma ifadelerini anlayıp kullanabilir hale getirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Günlük yaşamda yer alan basit konuları ifade edebilmeyi öğrenir. |
PÇ-1 Yiyecek içecek sektörü ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-13 Yiyecek içecek işletmelerinde yapılan menü planlama, gıda üretimi, mutfak hizmetleri yönetimi, servis hizmetleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Faydalı kalıplardan yararlanarak kendini ifade eder |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-8 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. PÇ-15 Yemek pişirme teknikleri, mutfak teknikleri, menü planlama işlemlerini bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Geçmiş zaman, şimdiki zaman, geniş zaman, gelecek zaman, yer ve zaman edatları, yeterlilik kipi 'can/can't', sıfatlar, zarflar, ricada ve teklifte bulunma, miktar belirleyiciler, ev eşyaları, meslekler, serbest zaman etkinlikleri, mevsimler, yiyecek ve içecekler, restoranda sipariş verme, renkler, kıyafetler, ulaşım, yer-yön tarifi, günlük konuşmalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | There is/are, yer edatları, yer- yön tarifi. | anlatım, soru-cevap |
2 | 'to be' fiilin geçmiş zaman hali, aylar, sıra sayma sayıları. | anlatım, soru-cevap |
3 | Geçmiş zaman, zaman ifadeleri, evin bölümleri ve eşyaları. | anlatım, soru-cevap |
4 | Geçmiş zaman: düzenli ve düzensiz fiiller. | anlatım, soru-cevap |
5 | Zarflar, fiil+isim, sıfat+isim. | anlatım, soru-cevap |
6 | Ricada ve teklifte bulunma. | anlatım, soru-cevap |
7 | Boş zaman etkinlikleri. | anlatım, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Like/ would like, miktar belirleyiciler: some/ any. | anlatım, soru-cevap |
10 | Alışveriş, yiyecek-içecek, sipariş verme. | anlatım, soru-cevap |
11 | Şimdiki zaman, renkler, kıyafetler. | anlatım, soru-cevap |
12 | Şimdiki zaman ve geniş zaman. | anlatım, soru-cevap |
13 | Şimdiki zaman ve geniş zaman. | anlatım, soru-cevap |
14 | Gelecek zaman, ulaşım. | anlatım, soru-cevap |
15 | Genel tekrar. | anlatım, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Soars, L. Soars, J., & Marifield, S. (2019). Headway Beginner: Öğrenci Kitabı. (5. Baskı). Oxford: Oxford University Press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, tahta, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 5 | 14 | 70 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 2 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 149 |