| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Esbab-ı Nuzül kavramının analizini yapar. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Esbab-ı Nuzül çeşitleri ve sınıflandırılmasını kavrar. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Esbab-ı Nuzül hakkında değerlendirme yapar. |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Esbab-ı nüzul metinleri okuma becerisi kazanır |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 |
Esbab-ı Nuzül Kur'an'ın anlaşılmasına katkısını öğrenir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| On üç yıl Mekke ve on yıl Medine dönemlerinde olmak üzere yaklaşık yirmi üç yılda inen vahiylerin hangi amaçlarla indiğini ve hangi problemlere çözümler sunduğunu ortay koymak. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Esbab-ı Nuzül kavramı |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
| 2 |
Esbab-ı nüzul literatürü |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
| 3 |
Esbab-ı Nuzül sınıflandırılması |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
| 4 |
Esbab-ı Nuzül değerlendirilmesi |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
| 5 |
Esbab-ı nüzule ait metin okumaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
| 6 |
Esbab-ı nüzule ait metin okumaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
| 7 |
Esbab-ı nüzule ait metin okumaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Esbab-ı nüzule ait metin okumaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
| 10 |
Esbab-ı nüzule ait metin okumaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
| 11 |
Esbab-ı nüzule ait metin okumaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
| 12 |
Esbab-ı nüzule ait metin okumaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
| 13 |
Esbab-ı nüzule ait metin okumaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
| 14 |
Esbab-ı nüzule ait metin okumaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
| 15 |
Esbab-ı nüzule ait metin okumaları |
Anlatma Yöntemi
Tartışma Yöntemi |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Zerkeşi, el-Burhan |
| 2 |
Suyuti, el-İtkan |
| 3 |
Vahidi, Esbabü'n-Nüzul |
| 4 |
Ahmet Nedim Serinsu, Kur'an'ın Anlaşılmasında Esbab-ı Nüzul'ün Rolü |
| 5 |
Abdulfettah el-Kâdi, Esbabü'n-Nüzul |
| 6 |
Muhsin Demirci, ESBÂB-ı NÜZÛL, DİA, XI, 360-362 |
| 7 |
Katib Çelebi, Keşfü’ẓ-ẓunûn, I, 76. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| İlgili makale ve kitaplar. |