|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET CANSIZ (mehmetcansiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı bilişim teknolojileri ve uygulamalarının toplum üzerindeki etkilerini birey, organizasyon ve kurum düzeyinde anlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersi başarıyla bitiren öğrenciler bilişim toplumunun özelliklerini yorumlayabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-5 5. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir. PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir. PÇ-11 11. Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | bu dersi başarıyla bitiren öğrenciler bilişim teknolojilerinin toplum ve birey üzerindeki etkisini anlayabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-5 5. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir. PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-11 11. Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bunların bireylerin yaşantılarına etkilerini analiz edebilir |
PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. PÇ-5 5. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir. PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilişim teknolojilerinin ve uygulamalarının neler olduğu bunların özellikleri ile topluma etkileri incelenecektir. Bu bağlamda nesnelerin interneti, sosyal medya, e ticaret, siber güvenlik, bulut bilişim, büyük veri ve ileri analitik uygulamaları, eklemeli imalat, yeni nesil sensör teknolojileri, artırılmış gerçeklik, endüstriyel otomasyon ve yapay zeka gibi dijitalleşme sürecinde etkili olan bilişim teknolojilerinin, insan hayatına etkileri incelenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilişim teknolojileri | Anlatma, tartışma ve vaka incelemesi |
2 | Bilişim teknolojinin bireylerin hayatları üzerindeki etkileri | Anlatma, tartışma ve vaka incelemesi |
3 | Bilişim teknolojilerinin eğitim sektörüne etkileri. | Anlatma, tartışma ve vaka incelemesi |
4 | Bilişim teknolojilerinin sağlık sektörüne etkileri | Anlatma, tartışma ve vaka incelemesi |
5 | Bilişim teknolojilerinin güvenlik sektörüne etkileri | Anlatma, tartışma ve vaka incelemesi |
6 | Bilişim sektörünün ulaştırma sektörüne etkileri | Anlatma, tartışma ve vaka incelemesi |
7 | e ticaret ve toplum | Anlatma, tartışma ve vaka incelemesi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyal medya ve toplum | Anlatma, tartışma ve vaka incelemesi |
10 | Bilişim teknolojilerinin tarım sektörüne etkileri | Anlatma, tartışma ve vaka incelemesi |
11 | Bilişim sektörünün sanayi sektörüne etkileri | Anlatma, tartışma ve vaka incelemesi |
12 | Bilişim sektörünün hizmet sektörlerine etkileri | Anlatma, tartışma ve vaka incelemesi |
13 | Bilişim sektörünün mesleklere etkisi | Anlatma, tartışma ve vaka incelemesi |
14 | Bilişim sektörü ve girişimcilik | Anlatma, tartışma ve vaka incelemesi |
15 | Türkiye'de bilişim sektörünün yapısı ve özellikleri | Anlatma, tartışma ve vaka incelemesi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap ve makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 1 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 1 | 1 | 40 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 13 | 13 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 13 | 26 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 96 |