|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TIBBİ DÖKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (UZAKTAN ÖĞRETİM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NURDAN DEMİR (nurdandemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere, pazarlamanın güncel konuları ve sorunları hakkında araştırma yapmalarına ilişkin bilgiler kazandırılmasına ve bir seminer hazırlanmasına olanak sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda, öğrenciler bir bilimsel araştırmanın nasıl yapılması gerektiği açıklayabilir |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-16 Alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Raporlaştırma sürecini tanımlar ve gerçekleştirebilir |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-5 Alanında sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikler düzenler ve yönetir. PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sağlık alanında araştırma ve inceleme yeteneğine sahip olabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; araştırma yöntemleri, araştırma süreci, konu seçimi, ikincil kaynaklardan veri taraması, birincil kaynakların kullanılması, taslak seminerin hazırlanması, araştırma raporunun hazırlanması, sunum yapma tekniği ile ilgili bilgi verilmesi, seminer hazırlama ve pazarlama ile ilgili örnek olay çözümlemelerini içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders programının açıklanması- Araştırma nedir?Araştırma Felsefesi, Araştırmadan Beklenenler, Araştırmanın Yapısı,Araştırma Çalışmasının Bileşenleri Nelerdir? | Anlatım |
2 | Tümevarım, tümdengelim, teori, kuram, yasa, bilgi, bilim tanımları, bilimin işlevleri ve nitelikleri nelerdir? | Anlatım |
3 | Bilimsel araştırma yaklaşımları,araştırmanın aşamaları | Anlatım |
4 | Hipotez, gözlem vb araştırmanın aşamalarının açıklanması | Anlatım |
5 | Araştırmada Geçerlilik ve Güvenilirlik | Anlatım |
6 | Ölçme, ölçek. ölçek türleri, ölçmede hata kaynakları | Anlatım |
7 | Örnekleme, örneklem hatası, örneklem yöntemleri | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırmanın tasarımı ve araştırma süreci | Anlatım |
10 | Değişkenler ve değişken türleri | Anlatım |
11 | Veri çeşitleri ve kaynakları | Anlatım |
12 | Anket hazırlanma aşamaları I | Anlatım, uygulama |
13 | Anket hazırlanma aşamaları II | Anlatım, uygulama |
14 | Tez önerisi hazırlama aşamaları | Anlatım, örnek |
15 | Dersin genel tekrarı ve değerlendirme- Alıntılama ve kaynak gösterimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | KALAYCI, Şerif (2008), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. (3. Baskı), Asil Yayın Dağıtım, Ankara: | |
2 | URAL, Ayhan ve İbrahim KILIÇ (2006), Bilimsel AraştırmaSüreci ve SPSS ile Veri Analizi, (2. Baskı), Detay Yayıncılık, Ankara. | |
3 | Halim KAZAN, Bilimsel Araştırma Teknikleri, İstanbul Üniversitesi Yayınları, | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve yardımcı kitaplar, bilgisyar, projeksiyon, tahta ve kalemi,silgi vb. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |