|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Piyanoda temel davranışların kazandırılması, temel piyano tekniklerinden legato'nun kavratılması, deşifre yapabilme becerisinin kazandırılması, alıştırma, etüt ve yapıtların çalışılmasında izlenecek yöntemlerin tanıtılması ve kavratılması, müziksel ifade (piano, forte) ve cümleleme ile ilgili bilgilendirme ve uygulamaların yapılması, bu dersin temel amaçlarını oluşturmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Piyanodaki temel davranışları (doğru oturuş ve ellerin piyanodaki konumu) uygulayabilme, |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Temel piyano tekniklerinden legatoyu uygulayabilme, |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Zıt ve paralel yöndeki dizi çalışmaları ile beş parmak çalışmalarını uygulayabilme, |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Kolların serbestliği için gerekli teknik çalışmaları uygulayabilme, |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Seviyesine uygun alıştırma, etüt ve eserlerdeki, müziksel ifade (piano, forte) ve cümleleme ile ilgili bilgilerini uygulayabilme. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Piyanoda temel davranışlar (doğru oturuş ve ellerin piyanodaki konumu), temel piyano tekniklerinden biri olan legatoyu geliştiren çalışmalar, zıt yönde ve paralel dizi ile beş parmak çalışmaları, kolların serbestliği için gerekli teknik çalışmalar, deşifraj çalışmaları, alıştırma, etüt ve yapıtların çalışılmasında izlenecek yöntemler, müziksel ifade (piano, forte) ve cümleleme ile ilgili bilgilendirme ve uygulamalar, bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Piyanodaki temel davranışlar (doğru oturuş ve ellerin piyanodaki konumu) | beceri hgeliştirme çalışması düzey geliştirme çalışması enstruman çalma bireysel çalışma yöntemi |
2 | Piyanoda orta do konumu ve temel piyano tekniklerinden legato | beceri hgeliştirme çalışması düzey geliştirme çalışması enstruman çalma bireysel çalışma yöntemi |
3 | Piyanoda orta do konumu ve temel piyano tekniklerinden legato | beceri hgeliştirme çalışması düzey geliştirme çalışması enstruman çalma bireysel çalışma yöntemi |
4 | Zıt ve paralel yöndeki dizi çalışmaları ile beş parmak çalışmaları | beceri hgeliştirme çalışması düzey geliştirme çalışması enstruman çalma bireysel çalışma yöntemi |
5 | Kolların serbestliği için gerekli teknik çalışmalar | beceri hgeliştirme çalışması düzey geliştirme çalışması enstruman çalma bireysel çalışma yöntemi |
6 | Kolların serbestliği için gerekli teknik çalışmalar | beceri hgeliştirme çalışması düzey geliştirme çalışması enstruman çalma bireysel çalışma yöntemi |
7 | Çeşitli alıştırmalar aracılığıyla iki elin bağımsızlığı | beceri hgeliştirme çalışması düzey geliştirme çalışması enstruman çalma bireysel çalışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Seviyesine uygun alıştırma, etüt ve eserleri deşifre | beceri hgeliştirme çalışması düzey geliştirme çalışması enstruman çalma bireysel çalışma yöntemi |
10 | Seviyesine uygun alıştırma, etüt ve eserleri deşifre | beceri hgeliştirme çalışması düzey geliştirme çalışması enstruman çalma bireysel çalışma yöntemi |
11 | Alıştırma, etüt ve yapıtların çalışılmasında izlenecek yöntemler | beceri hgeliştirme çalışması düzey geliştirme çalışması enstruman çalma bireysel çalışma yöntemi |
12 | Alıştırma, etüt ve yapıtların çalışılmasında izlenecek yöntemler | beceri hgeliştirme çalışması düzey geliştirme çalışması enstruman çalma bireysel çalışma yöntemi |
13 | Müziksel ifade (piano, forte) ve cümleleme ile ilgili bilgi ve beceriler | beceri hgeliştirme çalışması düzey geliştirme çalışması enstruman çalma bireysel çalışma yöntemi |
14 | Müziksel ifade (piano, forte) ve cümleleme ile ilgili bilgi ve beceriler | beceri hgeliştirme çalışması düzey geliştirme çalışması enstruman çalma bireysel çalışma yöntemi |
15 | Seviyesine uygun alıştırma, etüt ve eserlerdeki, müziksel ifade (piano, forte) ve cümleleme ile ilgili bilgi ve beceriler | beceri hgeliştirme çalışması düzey geliştirme çalışması enstruman çalma bireysel çalışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | J.A.Burkard - Başlangıç Metodu I 2 D.Agay Learning to Play Piano 3 C.Czerny100 Etüd Kitabı 4 G.Çimen,N.Ercan Piyano Albümü | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1 J.A.Burkard - Başlangıç Metodu I 2 D.Agay Learning to Play Piano 3 C.Czerny100 Etüd Kitabı 4 G.Çimen,N.Ercan Piyano Albümü |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 6 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 30 |