|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER ÇOBAN (omercoban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Anabilim Dalı Semineri dersinin amacı, öğrencilerin belirlediği bir konuya ilişkin literatür taraması yapma ve bunun sonucunda ikincil kaynaklardan elde edilen verileri sentezleme, bulguları analiz etme, yorumlama, sunma ve tatışma olanağı sunmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Literatür taraması yapılabilme konusunda becerileri geliştirilmesi |
PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir PÇ-6 Bilimsel etik kuralları bilir ve uygular |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Litaratür taraması sonucu bilgileri derler, sentezler, analiz eder ve yorumlar. |
PÇ-6 Bilimsel etik kuralları bilir ve uygular PÇ-7 Bilimsel bir araştırmayı planlar, yürütür, analiz eder ve sonuçlarını rapor haline getirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Elde ettiği bilgilere dayalı olarak detaylı bir rapor hazırlar. |
PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-7 Bilimsel bir araştırmayı planlar, yürütür, analiz eder ve sonuçlarını rapor haline getirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Anabilim Dalı Semineri, konu belirleme, literatür taraması, veri toplama, bulguların değerlendirilmesi, yorumlanması, rapor haline getirilmesi ve sunumu ile ilgili konuları kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Amaç ve Hedeflerinin Açıklanması | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
2 | Bilimsel Araştırma Süreci | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
3 | Bilimsel Araştırma Süreci (Devam) | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
4 | Bilimsel Araştırma Süreci (Devam) | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
5 | Bilimsel Araştırma Süreci (Devam) | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
6 | Seminer Yazımı | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
7 | Sunu Yapma | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci Sunumu | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
10 | Öğrenci Sunumu | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
11 | Öğrenci Sunumu | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
12 | Öğrenci Sunumu | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
13 | Öğrenci Sunumu | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
14 | Öğrenci Sunumu | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
15 | Öğrenci Sunumu | Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Day, R. A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Tübitak Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | 8 | 2 | 40 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 2 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |