Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TR604 - TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA)

Kodu: TR604 Adı: ANABİLİM DALI SEMİNERİ Teorik+Uygulama: 0+3 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖMER ÇOBAN (omercoban@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Anabilim Dalı Semineri dersinin amacı, öğrencilerin belirlediği bir konuya ilişkin literatür taraması yapma ve bunun sonucunda ikincil kaynaklardan elde edilen verileri sentezleme, bulguları analiz etme, yorumlama, sunma ve tatışma olanağı sunmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Literatür taraması yapılabilme konusunda becerileri geliştirilmesi PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir
PÇ-6 Bilimsel etik kuralları bilir ve uygular
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Litaratür taraması sonucu bilgileri derler, sentezler, analiz eder ve yorumlar. PÇ-6 Bilimsel etik kuralları bilir ve uygular
PÇ-7 Bilimsel bir araştırmayı planlar, yürütür, analiz eder ve sonuçlarını rapor haline getirir
PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Elde ettiği bilgilere dayalı olarak detaylı bir rapor hazırlar. PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir
PÇ-7 Bilimsel bir araştırmayı planlar, yürütür, analiz eder ve sonuçlarını rapor haline getirir
PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Anabilim Dalı Semineri, konu belirleme, literatür taraması, veri toplama, bulguların değerlendirilmesi, yorumlanması, rapor haline getirilmesi ve sunumu ile ilgili konuları kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin Amaç ve Hedeflerinin Açıklanması Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
2 Bilimsel Araştırma Süreci Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
3 Bilimsel Araştırma Süreci (Devam) Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
4 Bilimsel Araştırma Süreci (Devam) Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
5 Bilimsel Araştırma Süreci (Devam) Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
6 Seminer Yazımı Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
7 Sunu Yapma Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Öğrenci Sunumu Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
10 Öğrenci Sunumu Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
11 Öğrenci Sunumu Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
12 Öğrenci Sunumu Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
13 Öğrenci Sunumu Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
14 Öğrenci Sunumu Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
15 Öğrenci Sunumu Anlatma, Soru- Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Day, R. A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Tübitak Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer 8 2 40
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 16 2 60
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 14 56
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 14 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 14 28
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 182