|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bir Seyahat işletmesi ya da müşteri için tutundurma amaçlı iletişim stratejisi geliştirebilmede gerekli olan temel pazarlama iletişimi bilgisini sağlamak, pazarlama iletişimi konusunda akademik altyapıya ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Pazarlama iletişimi çalışmalarını teorik ve uygulamaları açısından açıklar. |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Pazarlama iletişimi karmasında yer alan elemanlarını (reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, doğrudan pazarlama, kişisel satış) açıklar. |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Pazarlama iletişiminin bütünleşik bakış açısıyla kullanılması halinde nasıl sinerji yarattığını açıklar. |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste pazarlama iletişimi teorik ve uygulama yönleri ile ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Ders kapsamında pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişimi ve pazarlama sürecindeki rolü, bütünleşik pazarlama iletişimi planı, pazarlama iletişimi karmasının elemanları olan reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, kişisel satış ve doğrudan pazarlama kavramları, temel içerikleri ve uygulamaları incelenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Marka nedir? Konumlandırma ve Vaad oluşturma | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Marka İletişimi - Angajman | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Pazarlama, iletişim, pazarlama İletişimi, bütünleşik pazarlama iİletişimi nedir? | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi Planı | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Reklam | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Reklam Ortamları (Geleneksel Medya, Dijital Medya) | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Reklam Ortamları (Geleneksel Medya, Dijital Medya) | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Halkla İlişkiler | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Kişisel Satış + Satış Promosyon | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Doğrudan Pazarlama | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
13 | İletişim Öğeleri Olarak Pazarlama Karması | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Sergiler ve Ticari Etkinlikler | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | David Aaker Building Strong Brands, Jack Trout, Positioning | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, makale, projeksiyon, internet kaynağı, ders notu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 2 | 30 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 14 | 70 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |