Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TR616 - TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA)

Kodu: TR616 Adı: SEYAHAT SEKTÖRÜNDE BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bir Seyahat işletmesi ya da müşteri için tutundurma amaçlı iletişim stratejisi geliştirebilmede gerekli olan temel pazarlama iletişimi bilgisini sağlamak, pazarlama iletişimi konusunda akademik altyapıya ve uygulama bilgisine sahip olmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazarlama iletişimi çalışmalarını teorik ve uygulamaları açısından açıklar. PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir
PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir
PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Pazarlama iletişimi karmasında yer alan elemanlarını (reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, doğrudan pazarlama, kişisel satış) açıklar. PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir
PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir
PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Pazarlama iletişiminin bütünleşik bakış açısıyla kullanılması halinde nasıl sinerji yarattığını açıklar. PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir
PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir
PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste pazarlama iletişimi teorik ve uygulama yönleri ile ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Ders kapsamında pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişimi ve pazarlama sürecindeki rolü, bütünleşik pazarlama iletişimi planı, pazarlama iletişimi karmasının elemanları olan reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, kişisel satış ve doğrudan pazarlama kavramları, temel içerikleri ve uygulamaları incelenecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
2 Marka nedir? Konumlandırma ve Vaad oluşturma Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
3 Marka İletişimi - Angajman Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
4 Pazarlama, iletişim, pazarlama İletişimi, bütünleşik pazarlama iİletişimi nedir? Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
5 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Planı Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
6 Reklam Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
7 Reklam Ortamları (Geleneksel Medya, Dijital Medya) Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Reklam Ortamları (Geleneksel Medya, Dijital Medya) Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
10 Halkla İlişkiler Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
11 Kişisel Satış + Satış Promosyon Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
12 Doğrudan Pazarlama Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
13 İletişim Öğeleri Olarak Pazarlama Karması Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
14 Sergiler ve Ticari Etkinlikler Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 David Aaker Building Strong Brands, Jack Trout, Positioning
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, makale, projeksiyon, internet kaynağı, ders notu

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 2 30
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 14 70
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 5 30
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 5 25
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180