|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin araştırma konusu, çalışma yöntem ve tekniklerini belirlemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dönem sonunda her öğrenci doktora tezi için kendi tez önerisini oluşturabilir. |
PÇ-4 Nicel ve nitel araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. PÇ-5 İstatistiki analiz türleri hakkında detaylı bilgi sahibidir. PÇ-6 Bilimsel etik kuralları bilir ve uygular |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Araştırma sürecini açıklayabilir |
PÇ-5 İstatistiki analiz türleri hakkında detaylı bilgi sahibidir. PÇ-6 Bilimsel etik kuralları bilir ve uygular PÇ-7 Bilimsel bir araştırmayı planlar, yürütür, analiz eder ve sonuçlarını rapor haline getirir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Araştırma konusu ile ilgili litetür taraması yapabilir. |
PÇ-6 Bilimsel etik kuralları bilir ve uygular PÇ-7 Bilimsel bir araştırmayı planlar, yürütür, analiz eder ve sonuçlarını rapor haline getirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders öğrencilerin araştırma projesini tasarlama ve yürütmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amacı, içeriği ve yönteminin açıklanması | Anlatma Yöntemi Tartışma |
2 | Bilimsel araştırma süreci | Anlatma Yöntemi Tartışma |
3 | Bilimsel araştırma süreci | Anlatma Yöntemi Tartışma |
4 | Tez önerisi hazırlama ilkeleri ve yöntemleri | Anlatma Yöntemi Tartışma |
5 | Tez önerisi hazırlama ilkeleri ve yöntemleri | Anlatma Yöntemi Tartışma |
6 | Öğrencilerle tez önerisinin değerlendirilmesi ve tez konularının belirlenmesi. | Anlatma Yöntemi Tartışma |
7 | Öğrencilerle tez önerisinin değerlendirilmesi ve tez konularının belirlenmesi. | Anlatma Yöntemi Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Anlatma Yöntemi Tartışma |
10 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Anlatma Yöntemi Tartışma |
11 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Anlatma Yöntemi Tartışma |
12 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Anlatma Yöntemi Tartışma |
13 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Anlatma Yöntemi Tartışma |
14 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Anlatma Yöntemi Tartışma |
15 | Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler | Anlatma Yöntemi Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Araştırma yöntemleri ile ilgili çeşitli kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 30 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 12 | 14 | 168 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 14 | 140 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 14 | 14 | 196 |
Ara Sınav | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 14 | 196 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 897 |