Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TR906 - TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA)

Kodu: TR906 Adı: UZMANLIK ALAN DERSİ II Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Araştırma sürecinin tüm aşamalarını bilir ve uygular. PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir
PÇ-4 Nicel ve nitel araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
PÇ-5 İstatistiki analiz türleri hakkında detaylı bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir
PÇ-7 Bilimsel bir araştırmayı planlar, yürütür, analiz eder ve sonuçlarını rapor haline getirir
PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Uygun araştırma tasarımını ve yöntemini belirler. PÇ-5 İstatistiki analiz türleri hakkında detaylı bilgi sahibidir.
PÇ-6 Bilimsel etik kuralları bilir ve uygular
PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrencinin tez danışmanı tarafından belirlenen konular.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
2 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
3 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
4 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
5 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
6 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
7 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
10 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
11 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
12 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
13 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
14 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
15 Öğrencilerle düzenli görüşmeler Bireysel Çalışma, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Day, R. A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Tübitak Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
İlgili kitap ve makaleler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 30
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 5 20
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 8 10 80
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 6 30
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 5 25
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 168