Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TR911 - TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA)

Kodu: TR911 Adı: TEZ ÇALIŞMALARI III Teorik+Uygulama: 0+1 AKTS: 24
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin analitik düşünme ve yazma becerilerini geliştirmek ve bilimsel makale ve tez yazma becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Araştırma sürecinin tüm aşamalarını bilir ve uygular. PÇ-4 Nicel ve nitel araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
PÇ-5 İstatistiki analiz türleri hakkında detaylı bilgi sahibidir.
PÇ-6 Bilimsel etik kuralları bilir ve uygular
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Uygun araştırma tasarımını ve yöntemini belirler. PÇ-5 İstatistiki analiz türleri hakkında detaylı bilgi sahibidir.
PÇ-6 Bilimsel etik kuralları bilir ve uygular
PÇ-7 Bilimsel bir araştırmayı planlar, yürütür, analiz eder ve sonuçlarını rapor haline getirir
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. PÇ-5 İstatistiki analiz türleri hakkında detaylı bilgi sahibidir.
PÇ-6 Bilimsel etik kuralları bilir ve uygular
PÇ-7 Bilimsel bir araştırmayı planlar, yürütür, analiz eder ve sonuçlarını rapor haline getirir
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, araştırılacak sorunları veya çözüm bulunacak konuyu tespit edebilme ve sınırlarını belirleyebilme, veri kaynaklarını tanıma, veri toplama ve analiz tekniklerini tanıma, analiz sonucunu yorumlayabilme ve bu konuların hepsini yazılı olarak ifade edebilme konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
2 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
3 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
4 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
5 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
6 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
7 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
10 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
11 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
12 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
13 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
14 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
15 Öğrencilerle tez yazma sürecinde düzenli görüşmeler Görüşme, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
İlgili kitap, makale

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 30
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 14 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 14 10 140
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 14 10 140
       c) Performans Ödevi 15 13 195
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 15 15 225
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 714