|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUSTAFA GÜVEN (mustafaguven@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Yaşam kalitesi ve sağlıkla ilgili yaşam kalitesi kavramlarını tanımak, yaşam kalitesi ölçütlerini, sağlıkla yaşam kalitesini etkileyen faktörleri tanımlayabilmek ve yaşan kalitesi kavramını iş ve uğraşı uygulamaları ile ilişkilendirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yaşam kalitesi ve ilişkili kavramları açıklayabilir. |
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir. PÇ-19 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-23 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | İş uğraşı terapisi (ergoterapi)nin yaşam kalitesi ve sağlıkla ilgili yaşam kalitesi üzerindeki önemini açıklayabilir. |
PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir. PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-23 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Farklı tanı gruplarına uygun yaşam kalitesi değerlendirme ölçekleri seçebilir. |
PÇ-3 Öğrenme ve özel eğitimin temel kavramlarını bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-11 Bağımsız çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-12 Birlikte çalışmaya yatkındır. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir. PÇ-19 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Yaşam kalitesi ve sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi, Yaşam kalitesi göstergeleri, Yaşam kalitesini etkileyen objektif ve subjektif faktörler, Yaşam kalitesi ve okupasyonlar, Yaşam kalitesi değerlendirmeleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yaşam kalitesinin tanımı | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 2 | Yaşam kalitesini etkileyen faktörler | Konu anlatımı, soru-cevap, tartışma, slayt gösterisi |
| 3 | Sağlıkla ilişkili yaşam kalitesi | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 4 | Yaşam kalitesi ve ruh sağlığı | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 5 | Yaşam kalitesi ve okupasyonel performans | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 6 | Yaşam kalitesi ve çevre | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 7 | Yaşam kalitesi değerlendirmeleri | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çocuklarda Yaşam kalitesi | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi, ikili çalışma |
| 10 | Yaşlılarda Yaşam kalitesi | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi, ikili çalışma |
| 11 | Engelli bireylerde yaşam kalitesi | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi, ikili çalışma |
| 12 | Engelli bireylerde yaşam kalitesi | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi, ikili çalışma |
| 13 | Nörolojik hastalığa sahip bireylerde yaşam kalitesi | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi, ikili çalışma |
| 14 | Nörolojik hastalığa sahip bireylerde yaşam kalitesi | Konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi, ikili çalışma |
| 15 | Kanser ve Yaşam kalitesi | Konu anlatımı, soru-cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Occupational Therapy with Aging Adults: Promoting Quality of Life through Collaborative Practice, 1e, 2016 | |
| 2 | Quality of life the assessment, analysis and reporting of patient-reported outcomes, 2016 | |
| 3 | Sağlık Ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi, 2021 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 4 | 1 | 10 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 62 | ||