|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SÜLEYMAN TOPALOĞLU (topaloglu(pasif-E-99321579-663.07-2300088777)@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İletişim ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi ile ilgili kavramları anlama, engelli bireylerin bulunduğu ortamlarda etkin iletişim yöntemlerini öğrenmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Engelli bireylerle iletişimde rol yapma ve oyun aktivitelerini yapabilir. |
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-38 Doğru iletişim için, iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İletişim kurma biçimleri bilebilir. |
PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-38 Doğru iletişim için, iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Görme ve işitme engelli bireyler iletişim sağlayabilir. |
PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-38 Doğru iletişim için, iletişim yöntemleri hakkında fikir sahibidir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriğinde; tanışma ve karşılıklı mesajların iletilmesi, iletişim ile ilgili davranışlar, rol yapma ve oyun aktiviteleri, iletişimsizliğe zemin hazırlayan düşünce biçimleri, iletişim kurma biçimleri, çocuklarla iletişim, örnek olay çalışması, olumlu davranışı pekiştirme, iş ve uğraşı terapisinde kullanılan görüşme yöntemleri ve bilginin sentezlenmesi ve özel gereksinimi olan bireyler ile görüşme yer almaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İletişim ve iletişim ile ilişkili kavramlar | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
2 | Engelli bir bireyle tanışma ve karşılıklı mesajların iletilmesi | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
3 | İletişim ile ilgili davranışlar | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
4 | Engelli bireylerle iletişimde rol yapma ve oyun aktiviteleri | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
5 | İletişimsizliğe zemin hazırlayan düşünce biçimleri | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
6 | İletişim kurma biçimleri | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
7 | Olumlu davranışı pekiştirme | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Özel gereksinimli bireylerle görüşme yöntemleri-1 | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
10 | Özel gereksinimli bireylerle görüşme yöntemleri-2 | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
11 | Görme ve işitme engelli bireyler iletişim | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
12 | Engelli çocuklarla ve ergenlerle iletişim | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
13 | Ruh sağlığı problemi olan bireylerle iletişim | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
14 | Fiziksel engeli olan bireylerle iletişim | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
15 | Örnek olay çalışması ve öğrenci sunumları | konu anlatımı, soru-cevap, slayt gösterisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sağlık Hizmetlerinde Sağlıklı İletişim. Yüksel Demirel. Akademisyen Kitabevi | |
2 | Fizyoterapist ve Hasta İletişimi. Uğur Cavlak. İstanbul Tıp Kitabevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar Projektör |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |