Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

OSD FAKÜLTESİ / OSDSÖE 301 - ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ

Kodu: OSDSÖE 301 Adı: 21. YÜZYIL BECERİLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERHAT YAŞAR (syasar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı 21. Yüzyıl Becerilerinin ve 21. Yüzyıl Becerilerine ilişkin temek kavramların çeşitli ülke ve organizasyonlar tarafından yapılan sınıflamaların tanıtılması ve Türkiye’de 21. Yüzyıl Becerilerinin benimsenmesi ve benimsenme düzeyi açıklanmaktadır. Ayrıca söz konusu becerilere yönelik bilgi verilmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
21. Yüzyıl Becerilerinin Tanımı Amacı ve Kapsamı, 21. Yüzyıl Becerileri Çerçeveleri, Türkiye’de 21. Yüzyıl Becerilerinin Benimsenmesi, Öğrenme ve Yenilenme Becerileri, Yaratıcılık ve Yenilenme, Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme, İletişim ve İşbirliği, Yaşam ve Kariyer Becerileri, Esneklik ve Uyum Yeteneği, Girişim ve Öz Yönetim, Sosyal ve Kültürlerarası Beceriler, Liderlik ve Sorumluluk, Bilgi, Medya ve Teknoloji Becerileri: Bilgi okuryazarlığı, Medya okuryazarlığı ve Teknoloji okuryazarlığı
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 21. Yüzyıl Becerilerinin Tanımı Amacı ve Kapsamı Anlatım Otantik Problem Çözme Eleştirel Düşünme Öz-Yönelimli Öğrenme İşbirlikli Öğrenme Yaratıcı Düşünme Bilgi İletişim Teknolojileri ile Anlamlı Öğrenme Örnek Olay İncelemesi Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
2 21. Yüzyıl Becerileri Çerçeveleri Anlatım Otantik Problem Çözme Eleştirel Düşünme Öz-Yönelimli Öğrenme İşbirlikli Öğrenme Yaratıcı Düşünme Bilgi İletişim Teknolojileri ile Anlamlı Öğrenme Örnek Olay İncelemesi Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
3 Türkiye’de 21. Yüzyıl Becerilerinin Benimsenmesi Anlatım Otantik Problem Çözme Eleştirel Düşünme Öz-Yönelimli Öğrenme İşbirlikli Öğrenme Yaratıcı Düşünme Bilgi İletişim Teknolojileri ile Anlamlı Öğrenme Örnek Olay İncelemesi Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
4 Öğrenme ve Yenilenme Becerileri Anlatım Otantik Problem Çözme Eleştirel Düşünme Öz-Yönelimli Öğrenme İşbirlikli Öğrenme Yaratıcı Düşünme Bilgi İletişim Teknolojileri ile Anlamlı Öğrenme Örnek Olay İncelemesi Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
5 Yaratıcılık ve Yenilenme Anlatım Otantik Problem Çözme Eleştirel Düşünme Öz-Yönelimli Öğrenme İşbirlikli Öğrenme Yaratıcı Düşünme Bilgi İletişim Teknolojileri ile Anlamlı Öğrenme Örnek Olay İncelemesi Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
6 Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme Anlatım Otantik Problem Çözme Eleştirel Düşünme Öz-Yönelimli Öğrenme İşbirlikli Öğrenme Yaratıcı Düşünme Bilgi İletişim Teknolojileri ile Anlamlı Öğrenme Örnek Olay İncelemesi Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
7 İletişim ve İşbirliği Anlatım Otantik Problem Çözme Eleştirel Düşünme Öz-Yönelimli Öğrenme İşbirlikli Öğrenme Yaratıcı Düşünme Bilgi İletişim Teknolojileri ile Anlamlı Öğrenme Örnek Olay İncelemesi Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
8 Ara Sınav
9 Yaşam ve Kariyer Becerileri Anlatım Otantik Problem Çözme Eleştirel Düşünme Öz-Yönelimli Öğrenme İşbirlikli Öğrenme Yaratıcı Düşünme Bilgi İletişim Teknolojileri ile Anlamlı Öğrenme Örnek Olay İncelemesi Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
10 Esneklik ve Uyum Yeteneği Anlatım Otantik Problem Çözme Eleştirel Düşünme Öz-Yönelimli Öğrenme İşbirlikli Öğrenme Yaratıcı Düşünme Bilgi İletişim Teknolojileri ile Anlamlı Öğrenme Örnek Olay İncelemesi Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
11 Girişim ve Öz Yönetim Anlatım Otantik Problem Çözme Eleştirel Düşünme Öz-Yönelimli Öğrenme İşbirlikli Öğrenme Yaratıcı Düşünme Bilgi İletişim Teknolojileri ile Anlamlı Öğrenme Örnek Olay İncelemesi Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
12 Sosyal ve Kültürlerarası Beceriler Anlatım Otantik Problem Çözme Eleştirel Düşünme Öz-Yönelimli Öğrenme İşbirlikli Öğrenme Yaratıcı Düşünme Bilgi İletişim Teknolojileri ile Anlamlı Öğrenme Örnek Olay İncelemesi Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
13 Liderlik ve Sorumluluk Anlatım Otantik Problem Çözme Eleştirel Düşünme Öz-Yönelimli Öğrenme İşbirlikli Öğrenme Yaratıcı Düşünme Bilgi İletişim Teknolojileri ile Anlamlı Öğrenme Örnek Olay İncelemesi Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
14 Bilgi, Medya ve Teknoloji Becerileri: Bilgi okuryazarlığı Anlatım Otantik Problem Çözme Eleştirel Düşünme Öz-Yönelimli Öğrenme İşbirlikli Öğrenme Yaratıcı Düşünme Bilgi İletişim Teknolojileri ile Anlamlı Öğrenme Örnek Olay İncelemesi Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
15 Medya okuryazarlığı ve Teknoloji okuryazarlığı Anlatım Otantik Problem Çözme Eleştirel Düşünme Öz-Yönelimli Öğrenme İşbirlikli Öğrenme Yaratıcı Düşünme Bilgi İletişim Teknolojileri ile Anlamlı Öğrenme Örnek Olay İncelemesi Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 100